1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Yiyecekler bu kutuların için…

"Yiyecekler bu kutuların içindedir."

Çeviri:The food is in these boxes.

February 28, 2014

40 Yorum


m_koken

Foods kural olarak mi yanlis?


Selcen_Ozturk

evet food sayilamaz (uncountable) dolayisiyle cogulu olmaz


just.kradon

food are olması gerekmiyor mu peki?


Selcen_Ozturk

hayır sayılamayan nesneler her zaman tekil olarak kabul edilir


Seherenay

Hmm..cogumuz ayni hataya dusmusuz


spek10

food is in this boxes desek anlam farklı olur mu?


Selcen_Ozturk

anlamsiz olur this sadece tekil nesnelerden once elir


hamsaros

Google çeviri sayıyor ve foods u kabul ediyor....


taylanzgru2

google çeviriye güvenme asla orda senin benim gibi insanların çeviri katkıları var onlarıda doğru kabul edebiliyor o yüzden çevirileri hiç bir zaman yüzde yüz doğru olmuyor :) o yüzden eğitim sürecinde asla kullanma


AkmCanSude

Ne kadar ilginç ki, olur olmaz her yere "the" koyma hassasiyeti olan Duolingo, burada the kullanmamış :)


enveryuce

Aynen ben de the koymuştum. Gayet de yerinde mesela burda.


saint341

TO : YÖN BELİRTİR /....İÇİN.... / THE :BELIRTIR/VURGU YAPAR BİR DAHA ASLA KARIŞTIRMAYACAKSINIZ !!! https://forum.duolingo.com/comment/36939084


jzlcdh

"The food is in these boxes." "Yiyecekler bu kutuların içindedir." eşittir mi?


vvsey

Bence "THE food is in these boxes" olmalıdır. "The" yoksa, "There is food in these boxes" olmalı. Ama o, Türkçede farklı bir cümle olacak: "Bu kutuların içinde yiyecekler var".


meriman2

türkce cogul soyluyor ingilizce tekil cevap bekliyor. Bir baskasinda da tam tersi bir durum var. Yiyecekler yazarsan bizde foods yazariz. Nereden bilelim ne bekledigini. Bi aciklayan olursa sevinirim


saint341

(Uncountable) sayılamayan nesneler her zaman tekil olarak kabul edilir. Food sayılamayan nesnelere girdiğinden çoğul yapılamıyor ve çoğul yapılamadığı için de ARE yapılamıyor. Kutular sayılabilir olduğundan onu da THESE yaparak ve boxes diyerek çoğullaştırıyoruz.


rukiye594916

Foods are in these boxes demiştim oysa...


saint341

Food sayılamayan nesnelere girdiğinden çoğul yapılamıyor ve çoğul yapılamadığı için de ARE yapılamıyor.


HelinErene

Türkçesinde çoğul halini istemiş tam bir saçmalık İngilizcesinde de çoğul kullandığımızda kabul etmiyor...


saint341

Food sayılamayan nesnelere girdiğinden çoğul yapılamıyor ve çoğul yapılamadığı için de ARE yapılamıyor. Kutular sayılabilir olduğundan onu da THESE yaparak ve boxes diyerek çoğullaştırıyoruz.


AhmetSongr

Her yere gelen the niye burda yok?


saint341

En başta kullanmış :) The food


MuratOnuk1

Bu şekilde doğrusunu yazsan bile yanlış olur bence :)


eYNkGa8P

ingilizcesi doğru ancak türkçeye bu şekilde çevrilmez... bu sadece kuralı öğretmek için yapılmış bir soru , food görüp de yemekler şeklinde tercüme edersen adamı döverler..


hayko41

yanlış çeviri. Lütfen düzeltilsin


RemzinderK

the food olması lazım


rem270941

these yerine this demek neden yanlış?


rukiye594916

This tekildir these çoğuldur.


ATurkishWoman

Neden this olmuyor?


-PJM-

Tekillerde "this" çoğullarda "these" kullanılır.


Mir_Arda

foods sanmıştım ama...


MustafaIMRE

"the food is in this boxes" kabul edilmedi. Neden?


saint341

this/bu :tekil //// these/bunlar: çoğul
that/şu: tekil //// those/şunlar : çoğul .... Sayılabilen ve Çoğul yapılabilen her nesneyi çoğullaştırdığımızda her ikisinide çoğullaştırıyoruz. Örn : this book is expensive / Bu kitap pahalı. These books are expensive / Bu kitaplar pahalı.


Alperen1290

Bu kutuların, şu kadınların vb derken iki kelimeyi de çoğul yapıyorsun


nur724629

Cuml yanlis cikiyor


AmineTrk2

Neden ipuclari yanlis


yasindmr

Bunlar kutularin icinde yiyecek gibi bir cevirisi var

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.