"Kız çorbayı içer."

Çeviri:The girl drinks the soup.

February 28, 2014

34 Yorum

Konu önem sırasına göre

yasminella1

Hep bu "the"lardan kaybediyoruz :((((

August 7, 2016

incikin_

The konusunda kararsız kalırsanız;

İsim özneyse şu soruyu sorabilirsiniz:
Genel olarak bir insan grubundan/hayvan türünden/gıdadan vs. mi bahsediyoruz? Yoksa belli bir insan/hayvan/yiyecekten mi bahsediyoruz...

Girls: Genel olarak kızlar/Bütün kızlar.
The girl: Belli bir kızdan bahsediyorsak; (mesela kız gözümüzün önündeyse ya da daha önce sözü geçmişse). Konuştuğumuz kişi hangi kızı kastettiğimizi biliyor.
The girls: Yukarıdaki durum geçerli; ama birden fazla kızdan bahsediyoruz.
Girl: Tek başına özne olamaz. Dilbilgisi bakımından yanlış.

İsim nesneyse işimiz biraz daha kolay. Nesne bu cümledeki gibi -i eki almışsa "the" geliyor.

soup: çorba
THE soup: çorbaYI

August 7, 2016

LalisaMano834215

Aslında bizim dilkatsizliğimiz olabilir.

August 28, 2019

shadysback

THE soup yerine sadece soup yazdım ama yanlıs kabul etti?

February 28, 2014

osmancicek

Soup çorba demektir. The soup ise çorbayı... The'yı kelimenin sonuna eklediğiniz ı i e a gibi düşünün...

March 3, 2014

potterhead711726

Teşekkürler

February 6, 2016

hukukcu.baykus

Adamsın..

August 19, 2018

farisiri

Aynen

January 22, 2019

Selim99

Çorba ingizcede içmek diye kullanılmaz ki yemek diye kullanılır eat soup olması gerek

December 30, 2014

Merve914584

Sen corbayi yiyormusun

July 21, 2018

Dikek3

Çorba sıvı oduğu için içilir o yüzden eat soup yerine drink soup deriz

December 31, 2018

mehmeteminking

sana katiliyorum yasminella x-(

March 19, 2018

Hamis655007

Drink in sonuna neden 's' geliyor drink degilde neden drinks izmirden sevgiler

December 22, 2018

Muratgkkay

fiilin sonuna neden "s" takısı geliyor..

April 21, 2014

MuratTurha1

Çünkü geniş zaman da tekil şahıslar "s" takisi alır kız da tekildir

May 22, 2014

KbraPeltek1

Geniş zamanda he she ıt fiilin sonununa "s" takısı alır !

January 18, 2018

nzl_kosumcu

Çünkü girl yani kız sahislarda o yani she gorevindedir he she ve it fiilerde s takisi alıyor

July 5, 2014

PhoneGuyTR

"the girl drinks a soup" neden olmuyor?

March 28, 2017

ICouldntFind

Çünkü çorba sayılamayacağı için a soup olmaz a sadece sayilabilen seyler icin kullanilir sen çorbayı bir çorba iki çorba üç çorba diye sayabiliyor musun

May 4, 2019

CoskunAtes

Lanet olası kız.

October 12, 2017

karakartal42

"The" niza başlayacam ama

March 8, 2018

serkancoku5

Arapça'da ki ال takısı ile aynı. Tükçe'de yok. Filimin sonunda "The End" yazar eğer 'end' deseydi her şeyin sonu; ancak 'The end' denildiğinde. Seyrettiğim filimin sonu anlamında. Bildiğimiz, tanıdığımız, zihnimizde tamamladığımız anlamında.

May 21, 2018

Aytac178968

Soup sayilmir the soup yox a soup olmali bence

July 25, 2018

ICouldntFind

Zaten çorba sayılamadığından dolayı a soup olmaz the soup olur ayrica a soup bir corba anlamina gelir bir corba demiyor ki cümlede

May 4, 2019

bediazer

The illah gerekiyormu

December 21, 2018

MutluAydem

"The" isaret sifati olarak mi kullanmış oluyoruz

March 18, 2019

Necef2

"The"-yi hep unutuyorum:((

July 2, 2019

TugceKutuk1

~1 saat uğraştım şu "the" yüzünden ~

July 2, 2019

krTalay

girl drinks soup niye olmuyor

July 2, 2019

doukan263503

the girl drinks buraya kadar tamam anlıyorum ama niye the soup yapıyoruz soup diye söylersek arada ne anlam farkı oluyor

July 2, 2019

Mustafa312575

Drinks diye olması lazım değil mi

July 30, 2019

LalisaMano834215

Biraz daha dikkatli olursak yapabiliriz

August 28, 2019

AhmetEmre379699

Akp

September 28, 2019

AhmedHusre

ben ce yan lı ş

October 8, 2019, 6:40 PM
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.