1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Kız çorbayı içer."

"Kız çorbayı içer."

Çeviri:The girl drinks the soup.

February 28, 2014

97 Yorum


yasminella1

Hep bu "the"lardan kaybediyoruz :((((


incikin_

The konusunda kararsız kalırsanız;

İsim özneyse şu soruyu sorabilirsiniz:
Genel olarak bir insan grubundan/hayvan türünden/gıdadan vs. mi bahsediyoruz? Yoksa belli bir insan/hayvan/yiyecekten mi bahsediyoruz...

Girls: Genel olarak kızlar/Bütün kızlar.
The girl: Belli bir kızdan bahsediyorsak; (mesela kız gözümüzün önündeyse ya da daha önce sözü geçmişse). Konuştuğumuz kişi hangi kızı kastettiğimizi biliyor.
The girls: Yukarıdaki durum geçerli; ama birden fazla kızdan bahsediyoruz.
Girl: Tek başına özne olamaz. Dilbilgisi bakımından yanlış.

İsim nesneyse işimiz biraz daha kolay. Nesne bu cümledeki gibi -i eki almışsa "the" geliyor.

soup: çorba
THE soup: çorbaYI


adiye297662

Bu aciklama cok harika ...işime yaradı.. Minnettarım..


DUO977832

Çok teşekkkürler


roza372226

Gerçekten öyle çoğu zaman unutuyorum


shadysback

THE soup yerine sadece soup yazdım ama yanlıs kabul etti?


osmancicek

Soup çorba demektir. The soup ise çorbayı... The'yı kelimenin sonuna eklediğiniz ı i e a gibi düşünün...


[aktif olmayan kullanıcı]

    Teşekkürler


Selim99

    Çorba ingizcede içmek diye kullanılmaz ki yemek diye kullanılır eat soup olması gerek


Dikek3

    Çorba sıvı oduğu için içilir o yüzden eat soup yerine drink soup deriz


Necef2

    "The"-yi hep unutuyorum:((


Fatma541864

    The soup ile sadece drinks soup arasındaki fark nedir?


_.-.QUEEN.-._

    ✓ SOUP:ÇORBA

    ✓THE SOUP:ÇORBAYI


MeteSer

    Drink yazdım kabul etmedi içmek


karakartal42

    "The" niza başlayacam ama


Yamur201533

    Bende sadece ben karakartalım sanıyordum sevindim tek olmadığıma // BEŞİKTAŞ// TAKİP EDİNİRSENİZ SEVİNİRİM//


mehmeteminking

    sana katiliyorum yasminella x-(


serkancoku5

    Arapça'da ki ال takısı ile aynı. Tükçe'de yok. Filimin sonunda "The End" yazar eğer 'end' deseydi her şeyin sonu; ancak 'The end' denildiğinde. Seyrettiğim filimin sonu anlamında. Bildiğimiz, tanıdığımız, zihnimizde tamamladığımız anlamında.


Hamis655007

    Drink in sonuna neden 's' geliyor drink degilde neden drinks izmirden sevgiler


Dikek3

    He she it öznelerde fiile s takısı gelir mesela she drinks soup


MutluAydem

    "The" isaret sifati olarak mi kullanmış oluyoruz


krTalay

    girl drinks soup niye olmuyor


doukan263503

    the girl drinks buraya kadar tamam anlıyorum ama niye the soup yapıyoruz soup diye söylersek arada ne anlam farkı oluyor


Mustafa312575

    Drinks diye olması lazım değil mi


LalisaMano834215

    Biraz daha dikkatli olursak yapabiliriz


AhmedHusre

    ben ce yan lı ş


AaMurtuzov

    Cumləni 2 dəfə verir


Damla520412

    Ya niye THE! Ne fark eder anlamıyorum ki?!!! Lütfen ama!!


Damla520412

    Ya şu THE yeter ama! Valla hep the yazsam mı yazmasam mı diye düşünmeye başladım artık!


Dodokuu7

    Drink drinks ne farkı var acil!!!


_.-.QUEEN.-._

    Geniş zamanda özne he she it ise fiile -s gelir.


BerraSe.

    The lar the larrr


Esra666592

    The soup yazmadigim icin yanlis dedi nasil bir sey bu ya


Melike783202

    ahh ben de the dan gittim☹


o.kzlts25

    Sonraki the onemi ne


brahim958310

    İngilizcede "çorba içerim"'in karşılığı "I eat Soup"'dur. Düz mantıkla düşünecek olursak "Ben çorba yerim" oluyor ama ingilizcede çorba içmenin karşılığı budur.


Salman942344

    Neden drinks s takısı neden var


EddieMaxwe3

    Soup drink? Or soup eat?


doganmah

    artık öğrenmişsindir..:)


mer718119

    The girl drinks soup yazdım helal olsun yanlış dediniz çok iyisiniz bayılıyorum duolingo ya ve ekibine


KZHaylaz

    By the ninda


husna462967

    Şu "s" takisindan nefrettt ettimmmm


11ilker1103

    S ekinden dolayi kaybediyorum hep


mustafailter

    The 'yı neden koymuş anlamadım


mehmet895112

    Hep bu "the" lardan kaybediyoruz :(((((


Ecrin579300

    The girls eat the soup olması gerek Türkçede içeriz deriz ama İngilizce'de eat denmesi gerek


ssJoKeRss

    Hep the yüzünden son can da gitti ya


SeydaBBoglu

    Bu s takisi canımı sıkıyor eats


se1in

    adam her kelimeyi normal söylüyor soup kelimesine gelince bir garip ahahahhaha


za_il15

    Kazanmama çok az kalmıştı yaa niye böyle oldu. O kadar şey kazandim bir yanliş yaptim hepsi silindii:(((((((


Zmra805310

    Hep "the" yüzünden kaybediyoruz ve can çok az zor bir dil öğreniyoruz sizden ricam canları yükseltmeniz ama gerçekten çok işe yarıyor dualingo iyiki var.


Islak.kum

    Bu kızın suratı neden hep asık yaw


aylinyitme

    Ama nasıl yanils olurki nssil the geliyor


duha1234

    Neden the girl diyebiliyoruz da the she diyemiyoruz


Halil363498

    Drink mi?Drinks mi?


18azize26

    The girl drinks the soup


Leylish.

    Hep sonda 1 can kalinca the lardan kayb ediyoruzz


Leylish.

    The yuzunden hepsi dogru gelince 1 canla kayb ediyorruz (


Piremsesek

    Hep the lar yüzünden yanıyorum şimdi onlar olmasaydı tüm ingilizceyi sökmüştüm


Ayssky

    veeeeeeeeeeeeeeee the sorunsalı bilen yazsın bunun olayını


remnaz50

    Bu mesaja bakan arkadaş takipleşelimmi lüüüütfeeeeen :))))


Rukiyetrmk

    Çeviride istenen 'drink' fakat kelimelerde sadece 'drinks' var. Bu yüzden bu Ceviride hep yanlış yapılmış gibi hata veriyor. Bilginize.


Emy_ikilla

    Hep şu drink"s" ekini unutuyorum anlıyamıyorum ama the konusunu biliyorum nasıl okuyor yaa???


Rmeysaaaaaaaa

    Çok yardımcı oldun saolll


Ramazan188671

    Drikns s neye gore getiriliyor??


Azraiklimz

    She ve girl aynı


Forthegratergood

    Cevabın aynısını yazdım. Saymadı


Taha934552

    neye gore kelimenin basina "the" getiriyoruz biris aciklayabilir mi?


YunusEmre485168

    ya girl yerine girls yazmisim ve the larda hep yanlış yaptım

    Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.