1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "We have an interesting book …

"We have an interesting book in German."

Fordítás:Van egy érdekes könyvünk németül.

February 28, 2014

8 hozzászólás


CsehiGabor

we have an intresting German book nem jó?


radnaitomi

Kicsit más szerkezet a kettő, és kicsit mást is jelent(het).

  • a német könyv (itt a 'német' a könyv szó jelzője, egy melléknév)

  • egy könyv németül (itt a 'németül' egy határozó)

A 'German book' jelentheti azt is, hogy németül van, illetve, azt is, hogy pl. német nyelvkönyv, de épp mondjuk angolul.

A 'book in German' mindenképp csak azt jelentheti, hogy németül van a könyv.


vintom

Ugyan nem rontottam el, de miért "an" és miért nem "a". Mert ugye ez a könyvre utal, mármint "egy könyv" azaz "a book". Persze sejtem, hogy az interesting miatt lesz "an", de miért? Az oké, hogy az interesting magánhangzóval kezdődik. (Meg ez mindig így van? Hogy nem a tárgyat követi, hanem annak a jelzőét?)


radnaitomi

Az a/an váltakozás a kiejtés miatt van, így nyilván csak az számít, milyen hang jön utána közvetlenül. (Pontosan úgy, ahogy magyarban is ugyanez a helyzet: Például az 'a/az' váltakozás esetén, hiszen: 'az én könyvem', az 'én' szó magánhangzója miatt van 'az'.)


vintom

Totálisan igazad van! :D Köszönöm! :D


AttilaPint4

Miért nem jó az a fordítás,hogy "egy német nyelvű érdekes könyvünk van?" Megjegyzem kezdő vagyok...


vasvariistvan

Kínáld fel jó megoldásnak, hátha elfogadják.


Huniorw

Mein Kampf is an interedting book

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.