"Bitte einen Apfel."

Çeviri:Lütfen bir elma.

January 20, 2017

14 Yorum
Tartışma kilitli.


CerenSu666

neden ein değil de einen


MChatGnctrk

çünkü elma (Apfel) Eril bir kelime, kelime öğrenirken fare imlecini kelimenin üstüne götürürseniz kelime hakkında bilgi sahibi olursunuz, bazı kelimeler Almanca'da cinsiyet sahibidir (örn. Entschuldigung kelimesi dişildir). Bu sebeple Einen diyoruz.


iskenderoz

Ein da eril artikel ,einen neden ki


Yousuphh

Ama eriller zaten ein almıyor mu


doubey5

neden akkuzativ?


SteffiBookworm

Çünkü bu bir emirdir ve elmaya bir şey olması gerekir. Lütfen bana bir elma ver.
Bitte gib mir einen Apfel.
Lütfen bir elma ye.
Bitte iss einen Apfel.
Lütfen bir elma al.
Bitte nimm einen Apfel.


eto134715

Yani bu bir kural mıdır ? Emir kipi olduğunda her zaman akkusativ mi olur ?


Metesahin2

Elmaya ne olması gerekir emirle ne lakası var


Keremishere.

Neden bitte yi pardon olarak kabul etmiyor


Yousuphh

Bitte = Lütfen


ceylinnqwq

Lütfen bir adet elma yazdım yanlış dedi aa

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.