Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"O beni net görüyor."

Çeviri:She sees me clearly.

4 yıl önce

12 Yorum


ZeiKaikon

-ing eki gelmesi gerekmez mi simdiki zamanda

2 yıl önce

YuseinAli

seeing diye bir şey olmaz. love think see gibi ekler ing almadan şimdiki zamana uyarlanırlar. I see you dediğimde bu "seni görürüm" olarak değil "seni görüyorum" (veya bir kalıp olarak "seni anlıyorum") anlamında kullanılır. Aynı şekilde I love you seni seviyorum ve I think about you Seni düşünüyorum olarak çevrilmelidir

2 yıl önce

glsm646290

Dediginiz gibi kaliplarda degisiklik oluyo olabilir ama simdiki zamanda fiiller ing eki almalidir

1 yıl önce

betulacar2

He she farkini belirtmemis ki hep boyle oluyor duzeltilmeli

2 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

soruları doğru okuyun. çevirilerde ikisi de kabul edilir. şıklı sorularda ise her zaman

bütün doğru şıkları işaretleyin

yazıyor

2 yıl önce

kerimcan629268

clearly yerine obviouslyn.. aynı anlamı taşımaz mı

1 yıl önce

Bra596974

sorunun türkçesi şimdiki zaman ingilizce kullanılan kalıp geniş zaman??

1 yıl önce

Teymur632

He , she farki belirtilmemis

9 ay önce

itaylanbkr

şu adverb-verb kullanımını açıklayan bir bölüm var mı site içerisinde bilmiyorum ama bildiğim kadarıyla 'genellikle' adverbler verbden önce kullanılır. şöyle yazdığımda neden hatalı kabul ediyor anlamıyorum; she clearly sees me.

türkçesi de böyle; 'o beni görüyor net' demiyoruz. yanlış mıyım?

4 yıl önce

itaylanbkr

yani adverb'un görevi verb hakkında ekstra bilgi vermek değil mi? benim verdiğim cevap en fazla devrik sayılabilir, hatalı değil diye düşünüyorum. bu sık yaşadığım bir sorun hep hatalı kabul ediliyor. : )

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

hatalı değil ikisi de doğru. kabul etmiyorsa eklenmediğindendir. Sizinki gibi kullanılmasında bi sakınca yok ama Adverbler daha sıklıkla cümle sonunda kullanılıyor.

4 yıl önce

omjio

Senin yorumlarina bayiliyom hocam...

2 yıl önce