1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Ben elmayı yerim."

"Ben elmayı yerim."

Çeviri:I eat the apple.

March 1, 2014

32 Yorum


yalcinakturk

Burada neden "the" ekini kullanıyoruz ?


vasevl

Ben elma yerim, deseydi "I eat apple." derdik. Orada "elmayı" dediği için (belirtildiği için) "the" ekini eklememiz gerekiyor. "I eat the apple." cümlesi "Ben elmayı yerim," anlamı taşır. O belirtme hâl ekini "the" kelimesi verir.


_.-.QUEEN.-._

•APPLE ➜ELMA

•THE APPLE➜ELMAYI


Aynur594766

Elmayi diyor o yüzden yi eki icin


LeylaArinE

ben the kullanmadım yanlış dedi ne fark var hepsi doğru the yok


zeli559553

Örnek adam ( man ) eğer özelleştiriyorsa (mesela odada ki adam dan bahsediyor ise the man olur )


Bety_Asly

I eat the apple:Ben elmayı yerim.

I eat apple:Ben elma yerim.


OrhanAltip

The kesinlik anlami katiyor arkadaslar


LeylaArinE

tm teşekkürler


YigitMoham

Evet sibel ozen dogru. The elmayi belirtiyor. Bilinen elmayi yiyor. Bir elma yerim derken I eat an apple, deriz.


mit476540

Aynen senin gibi dusunuyorum


hale533344

Eat ve eats arasindaki fark ne


dogner

I you we they gelince EAT he she it gelince EATS


_.-.QUEEN.-._

•GENİŞ ZAMANDA "HE,SHE,IT "TEN BİRİ ÖZNEYSE

FİİL -S EKİNİ ALIR.

✓IT EATS,HE EATS,SHE EATS...

•ANCAK" I,YOU,WE,THEY" DE BU DURUM GEÇERLİ

DEĞİLDİR.

✓I EAT,YOU EAT,WE EAT,THEY EAT...

KISACASI;

✿ I,YOU,WE,THEY☞(ÖZNE+FİİL)

✿HE,SHE,IT☞(ÖZNE+FİİL-s)


zeli559553

Eat : yemek, eats yer yani geniş zaman anlami katar


GachaFnafG

Abi the kelimesinin bir anlamı yok koysak neolur koymasak neolur


GachaFnafG

The ekinin bir anlamı yok yaaaa


DenizCx

Ben anlamadım sürekli an kullanırken bu sefer the kullandık. Ben elma yerim de an, ben elmayı yerimde the kullanılıyor olabilir mi?


MustafaYes10

Neden surekli an yazinca the .the yazinca an istiyor


samet121202

Biraz zor yeni başlayanlar için


TrkGroos

Bu bölümde hata oldu sistemsel yardim edin


Irmak20357

Apple-elma. Aplle's-elmalar


Gulbahar421441

Ben elmayi yerim de olur ama ben elma yerim daha matikli

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.