"Dergiler sadece Fransızca."

Çeviri:The magazines are only available in French.

4 yıl önce

25 Yorum


1138716946

Niye ''french'' dan once 'in'' kullanıldı

4 yıl önce

nabi71

altunufuk adlı duolingo kullanıcısı çok güzel açıklamış.Belki faydası olur diye paylaşıyorum.

İngilizcede sıfat, isim, fiil gibi bazı kelimeler birlikte anlam kazandıklarında, belli edatlarla ilişki kurarlar. Örneğin;

available on the Internet //İnternet üzerinde mevcut, İnternet'te mevcut available to the public //halka açık, halkın kullanımına açık available in English //İngilizcede mevcut, İngilizce olarak kullanılabilir.

Buradaki on, to, in edatları(prep.) bağlanılan kelimeden(available) daha çok bağlanan kelimeye(Internet, the public, English) bağlıdır. Hangi edatın kullanılması gerektiğine dair aklınızda örüntüler oluşabilir lakin bunlar genelde istisnası çok olan durumlardır. Bu nedenle, ancak zamanla hangi kelimenin hangi kelimelerle edat yardımıyla bağlandığını tecrübeyle öğrenebilirsiniz. İlavetene, Türkçede beklediğiniz edatlarla diğer dillerdekinin de aynı olacağını pek beklemeyin.

3 yıl önce

FurkanGlle1

İng. edatlar her zaman kelimeleri birbirine mi baglar, yoksa edat bir kelimeye mi baglanir?

Burada bir kelime(available) baska bir kelimeye(french) "in" edatiyla mi baglanmis, yoksa "available" kelinesinin cumlede mustakil bir anlami mi var?

3 yıl önce

huseyinkuruoglu

Kural öyle. The lectures are in English. The magazines are in French. Eğer "in" kullanmazsak ; "Dersler İngiliz","Dergiler Fransız" olur.

3 yıl önce

nabi71

isim, sıfat ve fiilerin edatları diye bir araştırma yaparsan, ileride bu gibi çok farklı karşılaşacağın örnekler için sıkıntını giderebilirsin. Hüseyinkuruoglu adlı kullanıcının yorumu doğru değil. "Available" ın buradaki edatı "in" dir.

3 yıl önce

mmtcoach

Evet nabi hocam haklisiniz arkadas sallıyor

1 yıl önce

O.Akkus

burada veya bu tarz sorularda "available" neden kullanılır lütfen biri net bir şekilde açıklayabilir mi ? burada "The magazines are only in French" desek olmazmıydı ?

3 yıl önce

fatmaunver88-

Kabul ediyor o cevabi

3 yıl önce

Davut.Yasin

Ben ikisini de işaretledim. ''The magazines are only in French'' yine kabul edilmedi

1 yıl önce

35__musa

Available ne alaka?

2 yıl önce

mmtcoach

Birakin kucuk enisteyi

1 yıl önce

Mustafabektas16

The magazines are only frenc i kabul etmedi

1 yıl önce

alialper

just olsa olmaz mı

4 yıl önce

mburak07

Available nedir

3 yıl önce

NumanTepe

MEVCUT VEYA MÜSAİT DEMEK SEN SIFAT KONUSUNA BAKMADIN MI

3 yıl önce

qwertyali

avaliable neden var ki

2 yıl önce

SelimTahaK

Var/mevcut anlamında. Çeviride birebir yer almayabilir bu kelime

2 ay önce

sonterekeme
sonterekeme

Available yazmasanız da kabu görüyor yanlız in French olmalı available ile ilgili bir kullanım neden oluyor tam bşr açıklayan olursa insanlarda bir nevze aydınlanmış olur amacımız en azından az da olsa birşeyler öğrenmek ama doğru öğrenmek.

9 ay önce

DenizKama

Nabi'ye yanıt: Güya sen de kendini akıllı zanneden birisin öylemi? Altunufuk isimli kullanıcısının çok güzel açıkladığını yazmışsın, iyi, peki, güzel, devam ediyorum açıklamanı okumaya; Ulan söylediğin kullanıcı ne anlatmış ki? Bu mu senin açıklayıcı dediğin içi boş yazı. Ne edatın orada kullanılış amacı tanımlı ne edatların hangi durumlarda nerede kullanılması ile ilgili deneyime dayalı aydınlatıcı bir açıklama. Ee ne diyor kullanıcı diyor ki deneyimledikçe göreceksiniz. Yokk yaa...Allahını seversen. Bak ben bunu hiç düşünmemiştim? Komiksiniz ne diyim. Bilgisizlik dizboyu olduğu halde bir şeylerin açıklanamayışını bilgi sanıp bir de alkış tutuyorsunuz ya. Üstüne üstlük bir de 'açıklama olarak' bunu yapıyorsunuz ya!.. Allah topunuzu ıslah etsin. Ulan insanlar merak içinde, soruları var ama olmayan bilgisiyle açıklama yapan bireyler de var.

1 yıl önce

kbrazl
kbrazl

the magazines is only French olmaz mıydı?

4 yıl önce

smanovic

Niye olsun

4 yıl önce

kbrazl
kbrazl

neden olmasın

4 yıl önce

smanovic

çünkü çoğullarda "are" gelir. cat is white. cats are white.

4 yıl önce

falconblue

"The magazines are only French" olsun mu?

4 yıl önce

NumanTepe

OLMAZ FRENCHTEN ÖNCE İN GETİRMEN LAZIM

3 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.