"O oynadığı sürece sağlıklıdır."

Çeviri:Solange er spielt, ist er gesund.

January 24, 2017

11 Yorum


birbukalemun

o sağlıklıdır kısmında ist er gesund kısmını anlayamadım. ist neden er'den önce geldi? :/

January 24, 2017

Clark493035

Solange başa getirilince cümle devrik olmuş

December 2, 2018

fuhrer223995

sanırım bazı bağlaçlı cumlelerde fiil ve özne yer değiştiriyor. Mesela cümlenin başına zaman imleci geldiğinde de öyle oluyor. 'Heute ist er krank aber er ist jetzt gesund.' gibi. Birkaç tane bağlaç sıfır konumunda olabiliyor. Aklıma gelenler; aber, oder, und, denn.

April 6, 2018

kuazimad

Cumle ozne ile baslamazsa once fiil yazılarak devrik cümle yapilir diye biliyorum

July 4, 2018

gulseakdemir

bende anlamadım ist er gesund soru olur

February 4, 2017

emre426582

Aynen bnde anlayamadım ama zaten bu anca ezbere konuşulur kulaktan dolma demek bu tarz cümlede böyle kullanılır

November 22, 2017

kokich4

Yukarıda takılınan noktayı ben de anlamadım. Ayrica ist'in oradaki tam anlamsal ve yapisal rolu nedir? Ist tam olarak neye tekabul etmekte?

April 2, 2018

fuhrer223995

er kelimesinin fiili işte

April 6, 2018

Gezqin

Yukarıdaki yorumlara ben de katılıyorum, neden devrik cümleye dönüşüyor. Bilen birisi açıklama yapabilir mi?

June 26, 2018

fuhrer223995

Nebensätze ve hauptsätze konularini arastirirsaniz konuyu anlayabilirsiniz. Meindeutschbuch diye bi sitede ayrintili gramer bilgisi var.

July 4, 2018

gokaym

Bu da doğru; Er ist gesund, solange er spielt.

September 8, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.