"O oynadığı sürece sağlıklıdır."

Çeviri:Solange er spielt, ist er gesund.

1 yıl önce

10 Yorum


birbukalemun

o sağlıklıdır kısmında ist er gesund kısmını anlayamadım. ist neden er'den önce geldi? :/

1 yıl önce

Clark493035

Solange başa getirilince cümle devrik olmuş

1 hafta önce

fuhrer223995

sanırım bazı bağlaçlı cumlelerde fiil ve özne yer değiştiriyor. Mesela cümlenin başına zaman imleci geldiğinde de öyle oluyor. 'Heute ist er krank aber er ist jetzt gesund.' gibi. Birkaç tane bağlaç sıfır konumunda olabiliyor. Aklıma gelenler; aber, oder, und, denn.

8 ay önce

kuazimad

Cumle ozne ile baslamazsa once fiil yazılarak devrik cümle yapilir diye biliyorum

5 ay önce

gulseakdemir

bende anlamadım ist er gesund soru olur

1 yıl önce

emre426582

Aynen bnde anlayamadım ama zaten bu anca ezbere konuşulur kulaktan dolma demek bu tarz cümlede böyle kullanılır

1 yıl önce

kokich4

Yukarıda takılınan noktayı ben de anlamadım. Ayrica ist'in oradaki tam anlamsal ve yapisal rolu nedir? Ist tam olarak neye tekabul etmekte?

8 ay önce

fuhrer223995

er kelimesinin fiili işte

8 ay önce

Gezqin
Gezqin

Yukarıdaki yorumlara ben de katılıyorum, neden devrik cümleye dönüşüyor. Bilen birisi açıklama yapabilir mi?

5 ay önce

fuhrer223995

Nebensätze ve hauptsätze konularini arastirirsaniz konuyu anlayabilirsiniz. Meindeutschbuch diye bi sitede ayrintili gramer bilgisi var.

5 ay önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.