A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"However, there is a little water."

Fordítás:Viszont van egy kis víz.

4 éve

28 hozzászólás


sbpaul
sbpaul

Angolul teljesen értelmes a mondat, egyedül a magyar fordítással van baj. A szerkesztőknek nem ártana felcsapni néha egy Dohár Kis angol nyelvtan c. könyvet, mert a tükörfordításokkal sok a baj. Ráadásul, a howevernek több jelentése is van. Itt leginkább a but helyett áll. Ha valaki használt már proofread programokat, abból láthatja, hogy a but helyett szofisztikáltabb szót ajánl, ez pedig a however. A mondat itt inkább így hangzana: "Azonban/habár, van egy kevés vizünk. (általános alany itt a t/1. -- ha valaki belekötne) Aki tud más nyelven, tanuljon azzal angolul, a duolingon. Itt nem az a baj, hogy nem tudnak angolul, hanem, hogy magyarul nem tudnak.

4 éve

Leving

valami bornírt mondat ez, harmadszor futok neki, és mégsem ... Semmi értelme a mondatnak.

4 éve

rabovszky
rabovszky

bornírt (francia, német), Korlátolt, szűk látókörű, bárgyú, ostoba. "Bornírt fecsegés, bornírt felfogás". Bizalmas szó

3 éve

AgnesBedo

Nekem semmi bajom ezzel a mondattal, elképzelek hozzá egy szituációt, és akkor oké. pl. Nincs semmi ennivaló. - Viszont van egy kis víz.

4 éve

BLacee
BLacee

Szerintem az "Egyébként van egy kis víz" is ezt jelenti...

Never mind...

4 éve

rabovszky
rabovszky

however = egyébként, viszont

3 éve

LyricsHaxe

mindazonálltal helyett szerintem a viszont az értelmesebb megfelelője a howevernek. . .

4 éve

Lona08

értelmetlen

4 éve

Mikkelina

Miért nem lehet értelmes mondatokat írni?

4 éve

Christiansen89

Na végre harmadjára meglett, criminal...

4 éve

DMonka
DMonka

az amúgy vagy az egyébként nekem szimpibb lenne... ez igy magyartalan

4 éve

rabovszky
rabovszky

amúgy = anyway

3 éve

oregkvinto

Hogy kerül a mondatba there szó?

4 éve

aptg.gabi

there is, there are VAN, VANNAK

4 éve

Mamika51

a there szót itt nem fordítjuk? miért nem?

4 éve

aptg.gabi

A fölötted lévő megjegyzést olvasd el!

4 éve

SeTHerceg

Én csak azt nem értem, hogy ebben a mondatban tulajdonképpen miért is szerepel a "there" szó, ha a magyar forditásban egyáltalán nem kap szerepet a szó? Akárhogy próbálom megfejteni az angol logikát, egyszerűen nekem magas.

4 éve

aptg.gabi

ehhez most pont nem kell logika! Ez egy kifejezés: there is (van) there are (vannak) ennyi :)

4 éve

SeTHerceg

a "there" önmagába azt jelenti "ott", szóval a "there are" ott vannak. azért nem értem, hogy ha beleirom a magyar forditásba, akkor miért nem fogadja el? ezt a logikát nem értem.

4 éve

LordKildor

Mert ez egy kifejezes az angolban, nem szavankent forditjuk. A monkey business se majom uzlet. Ahogy mar elottem irtak, a there is annyit jelent, hogy van.

4 éve

buitamas

ha a "there is"= van, akkor a "here is" =?

3 éve

juhaszildi
juhaszildi

"Here you are." és azt jeleni: Tessék, parancsolj(on).

3 éve

Ildik962855

Abban tudsz segíteni, hogy akkor hogy lenne az, hogy"ott van egy kis víz"? Köszönöm.

1 hónapja

BLacee
BLacee

There is a little water there.

1 hónapja

Beccyna

Úgy utálom, hogy jól fordítom (amit elvár), és jó a mikrofonom is, és MÉGSEM FOGADJA EL!

2 éve

szabo-judit

azt írtam: Azonban ott van egy kis víz. Most mért nem jó?

3 hete

juhaszildi
juhaszildi

there is = van. is there = ott van. Nem mindegy.

3 hete