1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Ma ér véget az évtized."

"Ma ér véget az évtized."

Fordítás:The decade ends today.

March 2, 2014

21 hozzászólás


kazsuli

please, segítsen aki biztosan tudja! Miért nem fogadta el a fordított szórendet: today starts the decade. Van ez esetben valami szigorú nyelvtani szabály, amit nem tudok? Ugyanis az előzőekben nem problémáznak a sorrendiségen. Sőt néha ők komplikálják. Előre is köszönöm a segítséget.


radnaitomi

Mert ma ér véget (ends). Te azt írtad, ma kezdődik :)


kazsuli

köszönöm Tomi! Nagyon köszönöm! Így jár, ha valaki nem figyel kellőképpen.


bruati

szórend: alany, állítmány, tárgy, határozók: mód, hely, idő de az időhatározót ki lehet emelni, tehát jó az is, ha a Today-jel kezdesz


mikeszter

Nekem épp az előbb nem fogadta el. Pedig ends-et írtam.:D


johalasz46

Én próbáltam! De nem fogadta el az alábbi mondatot: Today is over the decade. régi veszőparipám, hogy Ma van, vagy az évtized VAN? És jó-e az a mondat, hogy : The decade have over today?


bruati

Miért fogadta volna el? Szerinted jó a szórend? Fentebb írtam le. Természetesen az évtized VAN. A "The decade have over today" nem jó.


Lala685511

Szerintem is lehetne today - vel kezdeni, de nem fogadja el.


oregkvinto

azt hogy írom hogy az évtized ma véget ér?


bruati

ugyanígy. "normálisabb" nyelvekben van kötött szórend, nem úgy, mint a magyarban angol szórend: alany, állítmány, tárgy, határozók: mód, hely, idő gyakran az időhatározót lehet a mondat elejére tenni, meg még vannak egyéb esetek pl. segédigés szerkezeteknél ahol lehet variálni


istvan500709

Today ends the decade. Én ezt szerettem volna kiemelni, hogy "ma". Nem lehet?


Harga

Kijelentő mondatban előbb alany, utána állítmány. The decade ends today. Vagy: Today the decade ends.


dodolabs

Ez miért nem future perfect? Hiszen ma fog végetérni az, ami már régen elkezdődött, de még nem ért véget, csak a nap végével fog végetérni. "Today will have finished the decade."


Harga

Az angol mondat adott, de ha magyar fordításra tudsz jobbat, érdemes javasolnod.


IldikPolny

Ez angol nyelvtan, meg kell tanulni! A duo nyelvtant nem magyaráz!


IldikPolny

Ez angol nyevtan! Meg kell tanulni! A duo nyelvtant nem tanít.


TthKlmn

Ha így adja a feladatot hogy, az évtizednek vége van ma akkor sokkal több jó megoldás születik de így ilyen nyakatekert módon adott példa, tanulóknak nem előnyös!!!


TthKlmn

Ha úgy írja fel a feladatot hogy Ma van a vége az évtizednek akkor több jó megoldás születik!!!


TthKlmn

AZ ÉVTIZEDNEK VÉGE MA!!!


BESSIE191869

Today marks the end of the decade. Ez miért nem jó? A fordító ezt írta.

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.