A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Ma ér véget az évtized."

Fordítás:The decade ends today.

4 éve

18 hozzászólás


kazsuli

please, segítsen aki biztosan tudja! Miért nem fogadta el a fordított szórendet: today starts the decade. Van ez esetben valami szigorú nyelvtani szabály, amit nem tudok? Ugyanis az előzőekben nem problémáznak a sorrendiségen. Sőt néha ők komplikálják. Előre is köszönöm a segítséget.

4 éve

radnaitomi

Mert ma ér véget (ends). Te azt írtad, ma kezdődik :)

4 éve

kazsuli

köszönöm Tomi! Nagyon köszönöm! Így jár, ha valaki nem figyel kellőképpen.

4 éve

bruati

szórend: alany, állítmány, tárgy, határozók: mód, hely, idő de az időhatározót ki lehet emelni, tehát jó az is, ha a Today-jel kezdesz

4 éve

mikeszter

Nekem épp az előbb nem fogadta el. Pedig ends-et írtam.:D

4 éve

johalasz46

Én próbáltam! De nem fogadta el az alábbi mondatot: Today is over the decade. régi veszőparipám, hogy Ma van, vagy az évtized VAN? És jó-e az a mondat, hogy : The decade have over today?

1 éve

bruati

Miért fogadta volna el? Szerinted jó a szórend? Fentebb írtam le. Természetesen az évtized VAN. A "The decade have over today" nem jó.

1 éve

oregkvinto

azt hogy írom hogy az évtized ma véget ér?

4 éve

oregkvinto

köszi!

4 éve

istvan500709

Today ends the decade. Én ezt szerettem volna kiemelni, hogy "ma". Nem lehet?

3 éve

Harga
Harga

Kijelentő mondatban előbb alany, utána állítmány. The decade ends today. Vagy: Today the decade ends.

3 hónapja

dodolabs

Ez miért nem future perfect? Hiszen ma fog végetérni az, ami már régen elkezdődött, de még nem ért véget, csak a nap végével fog végetérni. "Today will have finished the decade."

3 éve

Harga
Harga

Az angol mondat adott, de ha magyar fordításra tudsz jobbat, érdemes javasolnod.

3 hónapja

IldikPolny

Ez angol nyelvtan, meg kell tanulni! A duo nyelvtant nem magyaráz!

6 hónapja

IldikPolny

Ez angol nyevtan! Meg kell tanulni! A duo nyelvtant nem tanít.

6 hónapja

TthKlmn

Ha így adja a feladatot hogy, az évtizednek vége van ma akkor sokkal több jó megoldás születik de így ilyen nyakatekert módon adott példa, tanulóknak nem előnyös!!!

3 hónapja

TthKlmn

Ha úgy írja fel a feladatot hogy Ma van a vége az évtizednek akkor több jó megoldás születik!!!

3 hónapja

TthKlmn

AZ ÉVTIZEDNEK VÉGE MA!!!

3 hónapja