1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "The staff reads the newspape…

"The staff reads the newspaper."

Tłumaczenie:Personel czyta gazetę.

March 2, 2014

14 komentarzy


duolingo150

Słuchajcie, wyjaśnienie podała Mirriel - "personel", "obsługa" - w znaczeniu to wiele osób, ale samo słowo jest traktowane jak "on" : personel lub "ona": obsługa. Stąd "s". Jeśli jednak nieprawidłowo to rozumiem, to mam nadzieję, że ktoś nas naprostuje :)


buskes76

Pewien nie jestem ale wydaje mi się że jest tak jak tłumaczy to Piotr Młynarczyk ; TEN personel , a nie CI personele . Zatem jest to jednak trzecia osoba liczby pojedyńczej. Zresztą personel może składać się z dowolnej liczby osób, także z jednej osoby - tylko jednej wogóle lub jednej akurat na zmianie w pracy.


duolingo150

dlaczego "staff reads" tłumaczy jako pracownicy? Przecież w 3 os. liczby mnogiej nie dodaje się "s" do czasownika. Czy nie powinno być "pracownik czyta gazetę" ?


PiotrM...yk

Personel czyta to 3 osoba liczby pojedynczej a nie mnogiej. Nie mówi się "personel czytają". Tak samo jest w angielskim.


mirriel

Staff to personel, obsługa, załoga itd. (wiele osó)


elmi13

dołączam się do prośby o wyjaśnienie dlaczego reads, a nie read bo również nie rozumiem tego


DorotaJarosz

"Staff" to rzeczownik zbiorowy niepoliczalny, który ma tylko liczbę pojedynczą, a więc zachowuje się w zdaniu tak samo, jak on (personel), ona (obsługa), a nie jak oni (pracownicy). To znaczy czasownik musi być w trzeciej osobie liczby pojedynczej, więc w czasie teraźniejszym prostym przyjmuje końcówkę -s.

The personnel reads documentation.

An employee reads documents.

The staff reads a newspaper.

Podobnym słowem jest crew = załoga. Załoga czyta wiadomości.

Nie należy mylić słowa "staff" ze słowem "stuff" = rzeczy.


Amcia28

Nie róbcie zbędnego SPAMu!!!!!!!!!!!! Wszystko dobitnie wyjaśnił użytkownik duolingo150. Jeśli nie chce wam się zjechac 2 cm wyżej oto jego mądra wypowiedz: "Słuchajcie, wyjaśnienie podała Mirriel - "personel", "obsługa" - w znaczeniu to wiele osób, ale samo słowo jest traktowane jak "on" : personel lub "ona": obsługa. Stąd "s". " Jeśli ktoś źle zrozumiał treśc napisaną przed dodaniem komentarza, tutaj ma ją wypisaną JESZCZE RAZ: "Nie rób zamieszania! Proszę, nie zgłaszaj tutaj błędów ani nowych tłumaczeń i przeczytaj komentarze poniżej zanim coś napiszesz. Nowe tłumaczenia zgłaszaj za pomocą opcji Zgłoś błąd."


Daisy501589

Dlaczego moje tłumaczenie pracownik (" the Staff") mi nie zaliczyło?


DorotaJarosz

"Staff" to nie jeden pracownik, tylko wszyscy pracownicy, czyli kadra, obsługa, personel.


jarecki12

To mi tu nie pasuje staff czyli they czyli bez s


DorotaJarosz

Czytaj poprzednie komentarze zanim sam coś napiszesz. Jest to już tutaj kilkakrotnie wyjaśnione.

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.