1. Forum
  2. >
  3. Subiect: English
  4. >
  5. "El a adăugat brânză la paste…

"El a adăugat brânză la paste."

Traducere:He did add cheese to the pasta.

March 2, 2014

12 comentarii


brietree

"He added cheese to the pasta" zice ca e gresita...


constantin424355

Asta ar trebui sa fie varianta corecta. Did se foloseste doar cu negatia (not) si la intrebare.


beta828205

Se mai poate si la afirmativ


geo323984

Added e o altă formă a trecutului...o găsim în alt capitol....


MihaielNan

Ce caută "did" aici?


StefanTapa1

He did add cheese --> El chiar a adăugat brânză


VicentiusD

putem primi o explicatie pt utilizarea lui "did" in acest caz?


Monica684041

problema este ca ... nu exista o corespondenta 1 la 1 dintre formele trecutului din limba engleza si formele de trecut din limba romana....

1) "I added the cheese" este forma de "Simple Past" a verbului TO ADD in engleza ... care corespunde formei de IMPERFECT sau de PERFECT SIMPLU ( folosit mai ales in Oltenia) in limba romana ... deci " el adăuga branza " ... si se pare ca aceste forme de expresare a trecutului sunt cam in dispartie in limba actuala romana....

2) dar aici in fraza romana, care cere sa fie tradusa in engleza .... verbul " a adăuga" este la forma trecutului de PERFECTUL COMPUS ... care corespunde in engleza formei de trecut numita PRESENT PERFECT ... si care se construieste la fel ca si in toate limbile de provenienta latina din verbul " a avea / to have" + participiul verbului propriu-zis ( aici " added / adăugat" )

eu AM adăugat == I HAVE added

tu AI adăugat == you HAVE added

el A adăugat == he HAS added ... CHEESE

3) daca ne referim la forma interogativa se schimba putin lucrurile...

"A adăugat el branza ??? " .... devine in engleza ..." Did he ADD cheese ???"

iar aceasta forma cu DID ADD se poate folosi ca forma de trecut in limba engleza chiar si in frazele afirmative ( deci nu doar in frazele negative sau interogative) in locul lui HAVE ADDED

4) asa ca exista doua traduceri valabile :

4a) he HAS ADDED ...cheese

4b) he DID ADD ... cheese


mircea.com

De ce se foloseste the la pasta ?


framboise26

Did se foloseste numai in intrebare


florina952

De ce cu did, este propoziție afirmația!

Învață limba engleză în numai 5 minute pe zi. Gratuit.