1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Is your hat orange?"

"Is your hat orange?"

Çeviri:Şapkan turuncu mu?

March 2, 2014

29 Yorum


DncrSntrk1905

Senin şapkan turuncumu kabul edilemez mi?


Lodyalis

Mu ayrı olduğu için kabul etmemiştir


AyesDer

TURUNÇU ŞAPKA SENİN Mİ demek olmuyor mu


Selcen_Ozturk

hayır o "is the orange hat yours?"


Bety_Asly

Başka sorularınız varsa cevap verebilirim. Her gün saat 19:00'da çevrimiçiyim. Çünkü artık kurslarla ilgilenen kalmadı Ama ben hep size yardımcı olmak isterim.


alaaaaanurr

Bende öyle yapmıştım


withoutluck

is your değilde are your olmayacak mı


ertugrul21

Özne tekil- your hat


Sdd00

Orada yardimci fiil (is) ,ozneyi (you yu) nitelemiyor,sapkayi yani "hat" i niteliyor.


ForgeronOs

Arkadaşlar bazı renkler doğal mavi turuncu sarı vs bazı renkler se ya ararenktir yada benzetim yoluyla yapılır bu noktada doğal renklerde sarı rengi mavi rengi turuncu rengi diye bir kullanıma gerek yoktur bunlar zaten renkleri ifade ettiğinden yalın kullanılırlar ayrıca rengi vs eklenmez tamlamalar dışına ancak benzetim yoluyla kurulan renklerde mutlaka rengi vs bir ifade eklenmesi gerekir ki bu ifade eklenmemiş se herhangi bir renk anlamı ortaya koyulamaz yani turuncu tek başına bir renk iken portal tekbaşına birşey ifade etmeyeceğinden mutlaka portakal rengi olarak ifade edilir bunu tamlama vs olarak düşünmeniz hatadır yani portoakal rengi ancak ikisi beraber bir renk adını oluşturur tdk vs söylediklerim doğrultudadır bu noktada selcen hanım da hatalı ve eksik bilgilendirilmiştir son olarak benzetim yoluyla kurulan bir takım renklerde vardır ki tıpkı doğal gibi sadece kendilerine has olduğundan yavru ağzı yada doğal renklerle beraber kullanılanlarda petrol yeşili gibi zaten renk ifade ettiginden rengi ifadesi kullanımına çoğu zaman yer yoktur. Sonuç turuncu bir renk iken portakal bir renk olmayıp portakal rengi ancak ikisi birden bir renktir yani burda rengi ifadesinin kullanımı tamlama yada gramerden kaynaklanmayıp ismin ta kendisidir yanı adıdır, adlarda herhangi bir değişikliğe maruz kalmadan kullanım gerekliliğinden "Şapkan portakal rengi mı?" tıpkı "Şapkan turuncu mu?" gibi doğrudur çünkü rengin adı zaten "portakal rengi" dir ve birlikte kullanimi ancak bir rengi oluşturur sonuç olarak burada noktayı koyuyoruz artık umarım anlatabildim..


mlhzkn

senin turuncu şapkan mı deyince olmuyor .sırf bu soru için tekrar yapmak zorunda kaldım


ozlemnur63

Turuncu ve portakal rengi arasındaki fark nedir? Neticede eğer aynı renklerdir diyorsanız iki cevabı da kabul etmeniz gerekmez mi?


11411411211

Evet. 1 konuda haklisin orange hem portakal hem de turuncu olarak anlasiliyo onu cumleden anlamissin ama orange color demiyoki. Sadece orange kabul edilir.


ozlemnur63

Kusura bakmayın ama cevabınızı anlayamadım. Orange color demiyor ki ne demek? Ben böyle birşeyi kastetmedim ki? Türkcede renklerin yanına turuncu renk veya portakal rengi diye yazılabilir eğer bunu kastediyorsanız benim sorum burada rengi yazmış yazmamış üzerine değil, tekrar okur ve cevaplandırırsanız sevinirim. Teşekkürler...


arzu0011

Senin şapkan turuncumu yazdım kabul etmedi


fatmanur2015

Ya oradaki "mu" yu da saymayın


sddkanurko

Sacma your niye koyuyosunuz


KbraBahe

Her turlu denedim olmuyor sinir oldum ya


enes979084

amisare (am, is, are) özneden (isimden) önceyse soru olur. (abiniz bilir)


dragotreis

Şapkan=senin şapkan fekat yanlış mış! Hedi len ordan.


dragotreis

İyice manyaklaştı. Senin şapkan dedim yanlış; şapkan dedim yanlış. Siz/sen yeşil bir elma yersin/yersiniz dedim yanlış. ULAN BİR YANLIŞLIK VARSA O DA BU SALAK UYGULAMA DA.


SiriusBlack99

Şapkan portakal mı? Kfkekcjjfkf


EFE11EGE20

Senin şapkanın rengi turuncu mu? Neden kabul etmiyorsunuz?


mavi582644

Senin sapkan dese daha güzel olurdu


sude160714

Sizin şapkalarınız turuncu mu dedim kabul etmedi neden?


OsmanagriS

Başına senin yazildiğinda neden kabul etmiyor


mehmet17283

Peki "Senin turumcu şapkan mı var?" şeklinde sorulsaydı nasıl yazılırdı?

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.