"Isyourhatorange?"

Çeviri:Şapkan turuncu mu?

4 yıl önce

43 Yorum


AyesDer

TURUNÇU ŞAPKA SENİN Mİ demek olmuyor mu

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

hayır o "is the orange hat yours?"

4 yıl önce

AyesDer

verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim

4 yıl önce

HanzadeNuray

Ama aynı şey sayılmaz mı

10 ay önce

DncrSntrk1905

Senin şapkan turuncumu kabul edilemez mi?

4 yıl önce

Lodyalis

Mu ayrı olduğu için kabul etmemiştir

2 ay önce

withoutluck

is your değilde are your olmayacak mı

4 yıl önce

ertugrul21

Özne tekil- your hat

3 yıl önce

Sdr.42

Orada yardimci fiil (is) ,ozneyi (you yu) nitelemiyor,sapkayi yani "hat" i niteliyor.

3 yıl önce

ozlemnur63

Turuncu ve portakal rengi arasındaki fark nedir? Neticede eğer aynı renklerdir diyorsanız iki cevabı da kabul etmeniz gerekmez mi?

4 yıl önce

11411411211

Evet. 1 konuda haklisin orange hem portakal hem de turuncu olarak anlasiliyo onu cumleden anlamissin ama orange color demiyoki. Sadece orange kabul edilir.

3 yıl önce

ozlemnur63

Kusura bakmayın ama cevabınızı anlayamadım. Orange color demiyor ki ne demek? Ben böyle birşeyi kastetmedim ki? Türkcede renklerin yanına turuncu renk veya portakal rengi diye yazılabilir eğer bunu kastediyorsanız benim sorum burada rengi yazmış yazmamış üzerine değil, tekrar okur ve cevaplandırırsanız sevinirim. Teşekkürler...

3 yıl önce

By_Tofan

Your kelimesinin başına ne amacla İS geliyor.

4 yıl önce

incikin_
incikin_

Olumlu cümle: Your hat IS orange.
Böyle isim cümlelerini soruya çevirirken BE (yani am / is / are) yardımcı fiilini cümlenin başına taşıyoruz. AMA bunu yaparken özneyi bölmemek lazım.
Mesela burada Your hat cümlemizin öznesi. Onu bölüp katletmeyelim, please!

Bundan bir de şu sonuç çıkıyor:
Kullanacağımız yardımcı fiili (am / is / are ) seçerken yalnızca yanındaki sözcüğe bakmak olmaz; öznenin tamamını düşünmeliyiz. Şöyle ki:

"Your"a bakarak "Your hat are" demek asrın hatası olur;
"Your hat"e bakarak "Your hat is" deriz.

PS: biri beni durdursun...

2 yıl önce

ertugrul21

Tekil-cogul singular and pirual. Are your hats orange

3 yıl önce

Sdr.42

Is orada you yu nitelemiyir.Hat i niteliyor.Yabi It Is hat... Hat is purple... gibii

3 yıl önce

mlhzkn

senin turuncu şapkan mı deyince olmuyor .sırf bu soru için tekrar yapmak zorunda kaldım

4 yıl önce

Ndtuzmani

Senin şapka turuncu mu? Olmuyormuş şapkan deyince anlamı mı değişiyor

3 yıl önce

arzu0011

Senin şapkan turuncumu yazdım kabul etmedi

3 yıl önce

HanzadeNuray

Çünkü sizin cümlenizde soru sorulmuş

10 ay önce

fatmanur2015

Ya oradaki "mu" yu da saymayın

3 yıl önce

Rarity_MLP

sapkan turuncu dedim olmadi sonunda mu olcakmis .d

3 yıl önce

sddkanurko

Sacma your niye koyuyosunuz

3 yıl önce

Ryastanbul

Yazilani okuyun kabul ediyo

2 yıl önce

KbraBahe

Her turlu denedim olmuyor sinir oldum ya

2 yıl önce

enes979084

amisare (am, is, are) özneden (isimden) önceyse soru olur. (abiniz bilir)

2 yıl önce

nisanur231650

Hepsi aynı şey

2 yıl önce

sademim1

O turuncu şapka senin mi? demek değil mi ya.. valla ben anlamadım

2 yıl önce

Aknilesiz

Sizin şapka turuncu mu? Yazdım olmadı

2 yıl önce

hacerakmak

O senin şapkan turuncu mu olmayacakmı

1 yıl önce

prenses04kh

Bence turuncu ve portakal rengi aynı şey değil mi?

1 yıl önce

nubarr
nubarr

Kulup kodum:6AXYFZ. Burda yazmak kural dışıysa silerim. Sadece duolingodaki takiplesdigim kisilerle olsun kulup istedim ama burda herhangi bi mesaj da gondermek olmadigi icin, en azindan birini davet etmek olmadigi icin burda yaziyorum, benim seviyelerimdd isteyen katilsin diye.

1 yıl önce

ozcan_glnc

Neden are değil de is

1 yıl önce

Bartu636249

is your head orange? :D

1 yıl önce

WalatYldz

Bunun soru olup olmadigini nasil anlicaz normal konusmada bu soru isareti olmicak

1 yıl önce

TubaCeydaS

Your is le neden soru soruo are olması gerekmio mu

1 yıl önce

abdullah950462

sizin şapka turuncumu yu neden kabul etmiyorki

1 yıl önce

dragotreis

Şapkan=senin şapkan fekat yanlış mış! Hedi len ordan.

1 yıl önce

dragotreis

İyice manyaklaştı. Senin şapkan dedim yanlış; şapkan dedim yanlış. Siz/sen yeşil bir elma yersin/yersiniz dedim yanlış. ULAN BİR YANLIŞLIK VARSA O DA BU SALAK UYGULAMA DA.

1 yıl önce

SiriusBlack99

Şapkan portakal mı? Kfkekcjjfkf

1 yıl önce

Atilla924794

Colour nerde soru eksik

1 yıl önce

YENLMEX455

Amk

8 ay önce

Mia334794

Senin sapkan turuncu mu? Kabul edilmedi acaba neden ?

3 ay önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.