Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Ben babama saygı duyarım."

Çeviri:I respect my father.

4 yıl önce

10 Yorum


incikin_
incikin_

Edatla kullanılan bazı fiiller:

Look for x = x'i aramak

Look at x = x'e bakmak

Wait for x = x'i beklemek

Speak to x = x'le konuşmak

Talk to x = x'le konuşmak

Listen to x = x'i dinlemek

Belong to x= x'e ait olmak

Arrive at /arrive in x= x'e varmak

Depend on x= x'e bağlı olmak

Ask for x =x'i rica etmek

consist of x =x'den oluşmak

focus on =x'e odaklanmak

Bazı fiilleri ise edatsız kullanıyoruz:

Respect x =x'e saygı duymak

Help x =x'e yardım etmek

Understand x =x'i anlamak

Know x= x'i bilmek/tanımak

2 yıl önce

nadirkahveci

''i respect to my father '' neden olmuyor ? ''to'' neden fazlalık ? biri beni aydınlatırsa çok teşekkür ederim

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

respect fiili to ile kullanilmadigi icin. her fiili beraber kullanildigi edatlarla ogrenmek lazim (in to at vs)

4 yıl önce

nadirkahveci

her fiilin hangi edatlarla kullanıldığını nasıl öğrenebilirim ?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

fiilleri edatlarla birlikte öğrenmeye çalışarak. yani respect, believe in, think of, look at şeklinde öğrenmelisiniz believe, think, look yerine

4 yıl önce

furkhan

Bildiğiniz bir kaynak var mı bununla ilgili?

3 yıl önce

Aydnahin4

Neden I am olmuyor

1 yıl önce

irmdal

Geniş zaman kuralı gereği yalnız özneler kullanılır. Şu şekilde;

Özne(i,you,we,they) + fiil + zaman vs

Özne(he,she,it) + fiil(s) + zaman vs

1 yıl önce

ferdi48130

Demekki respect birisine saygı duymak anlamında bu yüzden o birisi takı almıyor.

2 yıl önce

selimberk4

Father yerine dad e olur ama kabul ermiyor

10 ay önce