"Van egy kérdése."

Fordítás:He has a question.

March 3, 2014

3 hozzászólás

Népszerű témák szerint

JnosKereke2

Erdekes birtok viszonynal.nem.kell a do??

April 8, 2019

rdhelli
Mod

A do/does leggyakrabban tagadásnál, kérdésre válaszolásnál használatos:

  • Does he have a question? (Van egy kérdése?)
  • Yes, he does (Igen, van)

Egyébként sima állító mondatban akkor használjuk, amikor valamit nyomatékosítani akarunk:

  • He runs (Ő fut)
  • He does run! (Ő tényleg fut!)

Mabi77

Egy nagyon szemléletes videó annak is, aki nem szereti az F1-et (én ezen tanultam meg a "Do", mint nyomatékosító használatát).

(Magyarázat: Schumacher a 41. győzelmét érte el, ezzel beérte az örökranglistán a legendás Sennát. Azt kérdezik tőle, hogy sokat jelent-e ez neki (nagyjából 0:30-től). Válasz: It does mean a lot to me - és utána a reakció önmagáért beszél!

https://www.reddit.com/r/formula1/comments/2165l0/schumacher_crying_during_press_conference_after/

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.