1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "They live for eighteen month…

"They live for eighteen months."

Çeviri:Onlar on sekiz ay yaşarlar.

March 3, 2014

14 Yorum


xGrandMasterx

onlar on sekiz aydır yaşıyorlar dedim neresi yanlış ya da bu cümleyi nasıl çeviririz


Selcen_Ozturk

They have lived/have been living for 18 months olsaydı, geçmişte başlayıp 18 aydır devam eden bir şey olduğundan "18 aydır" olurdu. Burada geniş zamanla genel bir ifade var, genel olarak ömürleri 18 ay.


Ercan97487

Açıklamalarınız tatmin edici ama oradaki for kafamı karıştırdı for orada olmalı mı?


edip879958

Açıklamalarınız hem çok anlaşılır, hem de çok yararlı.


EmreZlfika

çünkü cevap "18 ay yaşarlar" yani "kelebekler 1 gün yaşarlar" gibi bir cümle ama sen "kelebekler 1 gündür yaşıyorlar" deyince aynı anlamı vermiyor... zaten "yaşıyorlar" diyebilmek için "living" demesi gerekir...


MustafaPek7

For için anlamı katar. 18 ay için diyemeyeceğimize göre en mantıklı anlam olarak 18 ay yaşar diyoruz.


Volkan_S.

Yanlış diyor, Çünkü "live" demiyor , resmen "life" diyor.


Selcen_Ozturk

telaffuzda sorun yok, live ve life'ın telaffuları tamamen farklı.


ArifAnsar

Ses kaydinda "layf" diyor yoksa ben mi oyle anliyorum ?


cgl-123

bu kelimeyi normalde perfect tense ifade etmez miyiz vede sesde live yerine life diyor


HlyaCihangir

“Onlar on sekiz ay boyunca yaşarlar.” da doğru bir çeviri olmaz mı?


AkmCanSude

Artık bazı seçeneklerin raporlara eklenmesi gerekiyor, program başlayalı çok zaman oldu ama hala... "18 ay yaşarlar" hatta "Onlar 18 ay yaşarlar." Bu cümlelere bile yanlış diyor. İlla elle "on sekiz" yazılacak!


SevdaErdal

"Onlar onsekiz ay boyunca yaşarlar " Niye kabul edilmiyor ki?


pisi915471

Bu progranin bize bir yarari varmi

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.