Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"O neden sorumlu?"

Çeviri:What is he responsible for?

4 yıl önce

45 Yorum


Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

not: çoğu insan neyden diye telaffuz etse de yazılı dilde böyle bir kullanım yok. burada kastedilen niye/niçin değil ama "ne-den".

2 yıl önce

mesut538791

Peki 'niçin o sorumlu' anlaminda 'neden o sorumlu' nasıl deriz

1 yıl önce

bacio_
bacio_

for'u neden kullanıyoruz?

4 yıl önce

omercito
omercito

Bu şekilde kullanılıyor:

  • To be responsible for something/(someone):

Bir şeyden/(birinden) sorumlu olmak, bir şeyi yapma yükümlülüğü olmak

Bir diğer anlamı ise; bir şeyin sorumlusu olmak, yani o şeyin gerçekleşmesinin temel sebebi olmak, öyle olduğu düşünülmek veya bir şeyle suçlanmak

  • To be responsible to something/(someone):

Bir şeye/(birine) karşı sorumlu olmak

4 yıl önce

bacio_
bacio_

teşekkürler

4 yıl önce

serdaro81

Bu soru yanlış çünkü "what is she responsible for?" un anlamı "o neyden sorumlu?" demektir. Yani burada "neyden" yazmaları gerekirken "Neden" demişler. (Aslında aralarında pek de fark yok ama....)

3 yıl önce

OrhanBerk1

Kardeşim çok haklısın, her şeyden önce kendi dilbilgimize hâkim olmamız gerektiğinin farkına varmalıyız, sen bu kademeyi geçmiş birisin, başarılarının devamını diliyorum, sana haksızlık edenleri de kınıyorum. Hakikaten, "neyden" şeklinde kullanılmalı idi çünkü istenen cevap bir "obje" ve söz konusu obje "ne" ile sorulur yani "what" ile, ama "neden" birebir "why" ile sorulur, buradaki mesele de malum yere girmesi gereken "kaynaştırma harfi" olan "y"dir.

2 yıl önce

ErenYoldaC

Arasında fark var çünkü o neden sorumlu derken kişinin sorumlu olmasının nedeni ne anlamı var birde kişinin sorumlu olduğu şey ne anlamı var

7 ay önce

flegmatik1

Once turkceyi ogren. Ney iflemeli bir enstrumandir. Troll ise baska yerde trolluk yap. Insanlar burada bir sey ogrenmeye calisiyor

2 yıl önce

OrhanBerk1

Sayın fleg matik, öncelikle üslubunuz, bilgisizliğinizi bile gölge altında bırakacak kadar cahilce. Sizin, Türkçe'den dem vurmak isterken; daha yazdığınız yazıya dahi dikkat edememiş olmanızın çok vahim bir durum olduğunu belirtmek isterim. Yani, Türkçe'ye dikkat etmesi gereken yegâne kişi sizsiniz burada. Gerçekten kınıyorum sizi.

2 yıl önce

serdaro81

Gülmem için mi dediniz anlayamadım ney kelimesinin anlamı tdk'da ney in sadece enstrüman anlamı yok ve amacım trolluk falan değil hergün duolingo dan en az 2 test yapıyorum genellikle 3 test bazen(boş zamanım olunca )çok daha fazla.... Serimi gördünüz değil mi trollük yapıyor olsaydım bu kadar puanım olmazdı duolingo çalışmazdım "why is he responsible?=o neden sorumlu?"-what is he responsible for?=o neyden sorumlu?" ney diyince daha çok madde gibi bir anlam var . "Ney" ve "ne" farklı şeyler mesela "neden gelmedin?" diyebiliriz ama "neyden gelmedin" saçma olur....bana önce türkçeyi öğren demişsiniz bir benim türkçemde sorun yok iki "iflemeli diye türkçede birşey yoktur.buyrun önce siz ögrenin.

2 yıl önce

nda0635

Kendine diyorsun farkında mısın? Senin anlattığınla onun anlattığı arasında dağlar kadar fark var. Bunu birine söylüyorsan konuşma üslubuna da bir o kadar dikkat et. Açıkçası sana verilen bu eksileri de bir o kadar hak ediyorsun. Biraz telepati kurmayı öğrenmelisin...

1 yıl önce

HayriyeKem

Ne bileyim ben

11 ay önce

neem836

Neyden sorumlu demek istendigi icin

3 yıl önce

netyavuz2002

what ne demek

1 yıl önce

fatma801424

What ne demek

6 ay önce

alcoholokaust

Why is she responsible for neden degil?

3 yıl önce

serapilgin97.

ama bu daha çok "neyden sorumlu" anlamında kullanılmış yani sebep sormak istemediğimiz için "why" kullanamayız.

3 yıl önce

alcoholokaust

Thnx

3 yıl önce

serapilgin97.

you're welcome

3 yıl önce

Handekanyl

Bu soru yanlış çünkü "what is she responsible for?" un anlamı "o neyden sorumlu?" demektir.

2 yıl önce

Sinan_Simsek

"she" olan cümleyede doğru dedim kabul etmedi

1 yıl önce

serdar_klnc

Why is responsiple?

1 yıl önce

serdar_klnc

Adam "onun sorumluluğu nedir?" diyor. Aslın da doğru cevap bu olmalı.

1 yıl önce

abdullah628455

Bu, for'a kafa atacağm artık hee

6 ay önce

GlenYldz4

Why is it responsiple? Olması gerekmez mi?

3 gün önce

vvsey
vvsey

Ve "Why is she responsible?" nasıl oluyor?

3 yıl önce

serdaro81

Why is she responsible=O neden sorumlu?

What is she responsible for?=o neyden sorumlu?

2 yıl önce

vvsey
vvsey

Ama burada, "O neden sorumlu?" 'nun çevirisi "What is he responsible for?" oldu. Ozaman hangisi yanlış?

Belki ikisi de aynı olarak yazıyoruz ama farklı vurgulamak gerekiyor, o olabilir mi?

2 yıl önce

serdaro81

İkisi de neredeyse aynı(they are nearly the same)

2 yıl önce

asbest_

He veya she ne farkeder biz aklını mi okucaz erkek mi kadin mi diye O diyorsunuz she yazinca yanlis he olacak deniyor. Saçma!

3 yıl önce

AyeglSinan

Neden She değil de He aynı soru cümlesi anlamadım

3 yıl önce

CasperUserPRO

why olması gerekmezmi

2 yıl önce

zneel

he responsible about what doğru olamaz mı?

4 yıl önce

byleon.13

o neyden sorumlu şeklinde anlamışım ama o neden sorumlu imiş garip

3 yıl önce

burak548861

İki cevabıda işaretledim ama tamama basınca 1cevap işaretlenmedi dedi.

2 yıl önce

HakanPnar1

Türkçe olarak " neyden sorumlu" demek, Türkçe kurallarına uygun mudur?

2 yıl önce

SalihaHazar

Bu ne biçim soruuuuuu :((((

2 yıl önce

nuredd0

For olmassa ne olacak

1 yıl önce

OktayByklo

Evet burada biraz anlatim bozuklugu var o neden derkken nicin mi diyor yoksa hangi olaydan mi demek istiyor

1 yıl önce

winterkins

what is he responsible of olmaz mı şimdi

1 yıl önce

Shahrazad26

Why neden and not ne?

1 yıl önce

Abdullah509700

For olmazsa olmaz mi

1 yıl önce

SevgihanKy

Neden sorumlu=niye sorumlu Ne y den sorumlu=hangi şeyden sorumlu Önce kendi dilimizi iyi bilmeliyiz

1 yıl önce

ZeoAydn

Yaa amina koyayım what 'ın yerine why gelmesi gerekiyormu

1 yıl önce