"O neden sorumlu?"

Çeviri:What is he responsible for?

March 3, 2014

54 Yorum


Selcen_Ozturk

not: çoğu insan neyden diye telaffuz etse de yazılı dilde böyle bir kullanım yok. burada kastedilen niye/niçin değil ama "ne-den".

December 24, 2015

mesut538791

Peki 'niçin o sorumlu' anlaminda 'neden o sorumlu' nasıl deriz

June 26, 2017

isa502981

Responsible for :-den sorumlu anlamına gelmekteymis

January 12, 2019

netyavuz2002

what ne demek

August 3, 2017

fatma801424

What ne demek

March 4, 2018

ErdalTuran

what?, "ne" demektir :) guzel guldum

February 10, 2019

kaan338060

ne demek

December 26, 2018

bacio_

for'u neden kullanıyoruz?

May 13, 2014

omercito
Mod

Bu şekilde kullanılıyor:

  • To be responsible for something/(someone):

Bir şeyden/(birinden) sorumlu olmak, bir şeyi yapma yükümlülüğü olmak

Bir diğer anlamı ise; bir şeyin sorumlusu olmak, yani o şeyin gerçekleşmesinin temel sebebi olmak, öyle olduğu düşünülmek veya bir şeyle suçlanmak

  • To be responsible to something/(someone):

Bir şeye/(birine) karşı sorumlu olmak

May 13, 2014

bacio_

teşekkürler

May 13, 2014

serdaro81

Bu soru yanlış çünkü "what is she responsible for?" un anlamı "o neyden sorumlu?" demektir. Yani burada "neyden" yazmaları gerekirken "Neden" demişler. (Aslında aralarında pek de fark yok ama....)

September 12, 2015

OrhanBerk1

Kardeşim çok haklısın, her şeyden önce kendi dilbilgimize hâkim olmamız gerektiğinin farkına varmalıyız, sen bu kademeyi geçmiş birisin, başarılarının devamını diliyorum, sana haksızlık edenleri de kınıyorum. Hakikaten, "neyden" şeklinde kullanılmalı idi çünkü istenen cevap bir "obje" ve söz konusu obje "ne" ile sorulur yani "what" ile, ama "neden" birebir "why" ile sorulur, buradaki mesele de malum yere girmesi gereken "kaynaştırma harfi" olan "y"dir.

January 23, 2016

ErenYoldaC

Arasında fark var çünkü o neden sorumlu derken kişinin sorumlu olmasının nedeni ne anlamı var birde kişinin sorumlu olduğu şey ne anlamı var

February 14, 2018

flegmatik1

Once turkceyi ogren. Ney iflemeli bir enstrumandir. Troll ise baska yerde trolluk yap. Insanlar burada bir sey ogrenmeye calisiyor

December 24, 2015

OrhanBerk1

Sayın fleg matik, öncelikle üslubunuz, bilgisizliğinizi bile gölge altında bırakacak kadar cahilce. Sizin, Türkçe'den dem vurmak isterken; daha yazdığınız yazıya dahi dikkat edememiş olmanızın çok vahim bir durum olduğunu belirtmek isterim. Yani, Türkçe'ye dikkat etmesi gereken yegâne kişi sizsiniz burada. Gerçekten kınıyorum sizi.

January 23, 2016

serdaro81

Gülmem için mi dediniz anlayamadım ney kelimesinin anlamı tdk'da ney in sadece enstrüman anlamı yok ve amacım trolluk falan değil hergün duolingo dan en az 2 test yapıyorum genellikle 3 test bazen(boş zamanım olunca )çok daha fazla.... Serimi gördünüz değil mi trollük yapıyor olsaydım bu kadar puanım olmazdı duolingo çalışmazdım "why is he responsible?=o neden sorumlu?"-what is he responsible for?=o neyden sorumlu?" ney diyince daha çok madde gibi bir anlam var . "Ney" ve "ne" farklı şeyler mesela "neden gelmedin?" diyebiliriz ama "neyden gelmedin" saçma olur....bana önce türkçeyi öğren demişsiniz bir benim türkçemde sorun yok iki "iflemeli diye türkçede birşey yoktur.buyrun önce siz ögrenin.

December 24, 2015

nda0635

Kendine diyorsun farkında mısın? Senin anlattığınla onun anlattığı arasında dağlar kadar fark var. Bunu birine söylüyorsan konuşma üslubuna da bir o kadar dikkat et. Açıkçası sana verilen bu eksileri de bir o kadar hak ediyorsun. Biraz telepati kurmayı öğrenmelisin...

July 11, 2017

HayriyeKem

Ne bileyim ben

September 30, 2017

neem836

Neyden sorumlu demek istendigi icin

March 8, 2015

alcoholokaust

Why is she responsible for neden degil?

January 10, 2015

serapilgin97.

ama bu daha çok "neyden sorumlu" anlamında kullanılmış yani sebep sormak istemediğimiz için "why" kullanamayız.

April 8, 2015

alcoholokaust

Thnx

April 8, 2015

serapilgin97.

you're welcome

April 8, 2015

abdullah628455

Bu, for'a kafa atacağm artık hee

February 20, 2018

mahmutsah

Zeo aydin kufurlu yorumunuzu kendiniz silin lutfen

November 20, 2018

mehmet96067

Bu kelimede türkçe anlam karşılığı bakımından bana biraz "ters" geldi gibi yada belkide biraz fazla türkçe düşündüğüden' de zorlanıyor olabilirim.???

November 25, 2018

ErdalTuran

turkcenin zor dil oldugu gayet acik. o neden sorumlu' derken niye/icin -i mi anlyacaz yoksa o bir birimde sorumlulugu varmista, onun sorumluluk sahibi oldugu birimimi soruyoruz?

February 10, 2019

TCYaskanMu

'Türkçe' yazarken ilk hatfi büyük yazmaya özen gösteriniz...

June 8, 2019

Muharremdemir63

Kac defa why yaziyorum hata verdi. Ben de diyorum hata nerede megersem what mis

June 22, 2019

Handekanyl

Bu soru yanlış çünkü "what is she responsible for?" un anlamı "o neyden sorumlu?" demektir.

March 12, 2016

Sinan_Simsek

"she" olan cümleyede doğru dedim kabul etmedi

April 29, 2017

serdar_klnc

Why is responsiple?

August 30, 2017

serdar_klnc

Adam "onun sorumluluğu nedir?" diyor. Aslın da doğru cevap bu olmalı.

September 12, 2017

GlenYldz4

Why is it responsiple? Olması gerekmez mi?

September 17, 2018

vvsey

Ve "Why is she responsible?" nasıl oluyor?

March 12, 2015

serdaro81

Why is she responsible=O neden sorumlu?

What is she responsible for?=o neyden sorumlu?

December 24, 2015

yeter920085

Why is he responsible for.o nicin sorumlu?what is he responsible for?o neden sorumlu?oluyor.ben turkce de neyden diye bir sözcük okumadım hiçbir şekilde. Yoresel olarak kullanilan mahalli bir kelime gibi geldi bana.

December 30, 2018

vvsey

Ama burada, "O neden sorumlu?" 'nun çevirisi "What is he responsible for?" oldu. Ozaman hangisi yanlış?

Belki ikisi de aynı olarak yazıyoruz ama farklı vurgulamak gerekiyor, o olabilir mi?

December 25, 2015

serdaro81

İkisi de neredeyse aynı(they are nearly the same)

December 25, 2015

asbest_

He veya she ne farkeder biz aklını mi okucaz erkek mi kadin mi diye O diyorsunuz she yazinca yanlis he olacak deniyor. Saçma!

September 8, 2015

AyeglSinan

Neden She değil de He aynı soru cümlesi anlamadım

September 20, 2015

CasperUserPRO

why olması gerekmezmi

March 16, 2016

zneel

he responsible about what doğru olamaz mı?

June 28, 2014

byleon.13

o neyden sorumlu şeklinde anlamışım ama o neden sorumlu imiş garip

February 16, 2015

burak548861

İki cevabıda işaretledim ama tamama basınca 1cevap işaretlenmedi dedi.

March 16, 2016

HakanPnar1

Türkçe olarak " neyden sorumlu" demek, Türkçe kurallarına uygun mudur?

June 7, 2016

SalihaHazar

Bu ne biçim soruuuuuu :((((

August 28, 2016

nuredd0

For olmassa ne olacak

January 13, 2017

OktayByklo

Evet burada biraz anlatim bozuklugu var o neden derkken nicin mi diyor yoksa hangi olaydan mi demek istiyor

January 30, 2017

winterkins

what is he responsible of olmaz mı şimdi

February 10, 2017

Shahrazad26

Why neden and not ne?

February 26, 2017

Abdullah509700

For olmazsa olmaz mi

April 29, 2017

SevgihanKy

Neden sorumlu=niye sorumlu Ne y den sorumlu=hangi şeyden sorumlu Önce kendi dilimizi iyi bilmeliyiz

June 19, 2017

ZeoAydn

Yaa amina koyayım what 'ın yerine why gelmesi gerekiyormu

August 14, 2017
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.