A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Mik az erősségei?"

Fordítás:What are her strengths?

4 éve

6 hozzászólás


bigeerzsi

What are your strengths? Mik a TE erősségeid, ez nem jó!

4 éve

Orsi1026

hacsak nem magáz az illető. mert akkor jó.

4 éve

enihintya

angoul hogy magázódsz? különben logikus

4 éve

Gy.B.

Egy érdekesség. Réges-régen volt az angolban tegezés és magázás. De a TEGEZŐ forma megszűnt. Igen... A TEGEZŐ. Szigorúan véve tehát CSAK MAGÁZÁS VAN AZ ANGOLBAN. :XD :XD

"Volt egy olyan forma, amelyik a magyar tegeződő személyes névmásnak felelt meg, ez volt a thou, mint a magyar "te". Alanyeste tehát a thou volt, további formái...."

"Ezzel a formával találkozhatunk elég sokszor Shakespeare műveiben, hogy csak az egyik legismertebb idézetet vegyük:

O Romeo, Romeo! wherefore art thou Romeo?"

"Ezzel együtt létezett egy olyan személyes névmás, amelyik két célt szolgált: egyrészt többes szám 2. személyt jelentett (a magyar "ti" megfelelője), másrészt pedig a magázásra használták, ha egy emberhez szóltak.

Ez a magázó forma nem más volt, mint amit ma is használunk: ye, you, your, yours formákban. Ebből az alanyeset megváltozott, és a ye helyett is az egykor még csak tárgyesetet jelentő you forma van használatban ma."

Egy cikk erről: http://dover.blog.hu/2010/07/16/tevhit_az_angol_tegezo_nyelv ............................................

Amúgy baromi egyszerű a dolog. Magyarról angolra kénytelen vagy mindig "you"-t használni. De amikor angolról magyarra fordítasz, akkor már érezni fogod, mikor kell magázódnod. (Pl. üzleti levelet fordítasz... ott biztos nem fogod azt fordítani, hogy "Tisztelt uram! Örülök, hogy válaszoltál...")

3 éve

GergelyMol1

Köszönöm, ez igen kimerítő volt.

3 éve

Harga
Harga

Van rá mód de az angolok is kerülik. Szerintem kezdő angol oktatásban kerülendő.

4 éve