Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"We currently do not have water."

Çeviri:Bizim şu anda suyumuz yok.

0
4 yıl önce

49 Yorum


podious

"We currently haven't water" aynı anlama gelir mi?

9
Cevap ver3 yıl önce

umoonshine

Ya da "we currently haven't got water" da olur mu?

-3
Cevap ver3 yıl önce

mizinamo
mizinamo

Bence olur ama "We currently haven't got any water" daha iyi.

0
Cevap ver3 yıl önce

leyyla_1

''any'' nin burdaki anlamı nedir ki ?

1
Cevap ver2 yıl önce

mizinamo
mizinamo

"hiç".

"Any", "some"-ın olumsuzu. ("Have you got some water? No, we haven't got any water." (Hiç) suyunuz var mı? Hayır, (hiç) suyumuz yok)

Soru değilse, "There is some water in the pool" (Havuzda (biraz) su var) / "There isn't any water in the pool" (Havuzda (hiç) su değil).

Türkçesinde "biraz" veya "hiç" gerekli değil ama İngilizce cümlelerinde bence "some, any" ile daha iyi.

2
Cevap ver2 yıl önce

leyyla_1

teşekkr ederim.)

0
2 yıl önce

R.Corleone

ingilizcede haven't diye bir şey yok.... haven't got water diyebilirsin sadece...

-4
Cevap ver3 yıl önce

mizinamo
mizinamo

Var. Meselâ "I'm sorry, I haven't a clue."

Amerika'da değil, İngiltere'de söylenir.

Ama "I haven't water" bana tuhaf görünüyor, "I haven't any water" daha iyi.

3
Cevap ver3 yıl önce

qwertyali

burada bizim olması için our kullanması gerekmiyor mu biz şu anda suyumuz yok olması gerek böyle olunca.

0
Cevap ver2 yıl önce

YUNUSEMREe191414

Var present perfect tense de

0
Cevap ver2 yıl önce

Aykanov

şimdilik suyumuz yok da doğru bir cevap olamaz mı?

5
Cevap ver4 yıl önce

ahmet_aksu

Yaa Allah aşkına şuna bir çözüm bulun. Hızlı konuşmada 'have' söylemiyor kaplumbağa hızında söylüyor yada söylüyorda ben mi anlamıyorum bunu ayırt edebilmek lazım artık. Nede olsa program artık BETA seviyesinden çıkmış durumda.

3
Cevap ver4 yıl önce

zenubya

Cok sacma cunku sozlukten baktigim her anlam yanlis cikiyor. Bizim halen suyumuz yok dedim olmadi.

2
Cevap ver3 yıl önce

mcihancoskun

Sözlükle tam karşılığı bulabileceksin diye bir şey yok. "Bizim hala suyumuz yok"un karşılığı "We still do not have water" buradaki still "hala" anlamında.

2
Cevap ver3 yıl önce

onurkasim

Nede do var

2
Cevap ver3 yıl önce

ozi987

do niye var orda tam anlamadım

2
Cevap ver2 yıl önce

seda_a

zaman belirteçleri cümlenin sonunda kullanılmaz mıydı?

1
Cevap ver3 yıl önce

mcihancoskun

Bir çok yerde kullanılabilir. Türkçe'de de aynısı geçerli. Şu an suyumuz yok. Suyumuz şu an yok gibi.

0
Cevap ver3 yıl önce

aygulce

Şimdi ve şu an arasında ne fark var, anlamadım.

1
Cevap ver3 yıl önce

TolgaCura

now ile currently arasında ne fark var? Teşekkürler.

1
Cevap ver2 yıl önce

rasitsariyar

Arkadaşlar benim sorunum şu; Cümleyi görünce kelimelerin anlamlarını bilip cümleyi kurabiliyorum ama böyle bir şey başıma gelse ve söylemek istesem iki kelimeyi bir araya getiremiyorum yani kelimeler aklıma gelmiyor. Bunu nasıl aşabiliriz.

1
Cevap ver2 yıl önce

hhasrett

suyumuz şu anda yok. cümlesindeki hatayı bana gösterebilecek olan var mı? Teşekkürler

1
Cevap ver1 yıl önce

R.Corleone

burada currently kelimesi don't dan sonra gelmeyecek mi? we do not currently have water.... gibi

0
Cevap ver4 yıl önce

mcihancoskun

Zarflar (adverb'ler) cumlede bir çok yerde olabilir. "We do not have water currently" gibi. Turkce'de de aynısı gecerli. Suan suyumuz yok. Suyumuz suan yok gibi.

1
Cevap ver3 yıl önce

R.Corleone

yani benim bildiğim bu tür kelimeler yardımcı fiilden sonra fiil den önce gelir..

0
Cevap ver4 yıl önce

ozcelikltd

"We do not have water now.." da dogru cevaplar arasindamidir acep..

0
Cevap ver4 yıl önce

zgrmgdn
zgrmgdn

Suanda seklinde yazdigimizda yanlis veriyor. Ayri yazilmali, duzeltilmeli

0
Cevap ver3 yıl önce

Universitelim54

do yardımcı fiili geniş zaman soru ve olumsuz çümlelerde kullnılmıyormu.currently zaman bildirmiş olmuyormu cümlede

0
Cevap ver3 yıl önce

ReyhanKAYA1

"hali hazırda suyumuz yok" cevabı da doğru olmalı

0
Cevap ver3 yıl önce

senolkurak

Katılıyorum

0
Cevap ver2 yıl önce

JeanJackR.

şimdilik suyumuz yok

0
Cevap ver3 yıl önce

engintekin82

Aslında "currently" daha genis bir zamani ifade ediyor diye biliyorum ben. "Bizim bu aralar suyumuz yok" gibi. Yanliş mıyım? Ve "şu an" için "at the moment" daha uygun bir çeviri değil mi?

0
Cevap ver3 yıl önce

suleelus

şimdilerde suyumuz yok yazdım kabul etmedi. etmeliydi

0
Cevap ver2 yıl önce