1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Onlara doktorlar dahildir."

"Onlara doktorlar dahildir."

Çeviri:They include the doctors.

March 3, 2014

65 Yorum


furkhan

"They include the doctors" = "Onlar doktorlara dahildir" anlamına gelir. "Onlara doktorlar dahildir" yazmışsınız. "The doctors include them" olması lazım.


emrekyy

aynen öyle olması lazım


yamurelebi0

ben de oyle dusundum


incikin_

"X includes Y" dediğinizde bunun Türkçesi:

"Y, X'e dahildir."

Yani sıralama değişiyor. Mesela:

"The price includes breakfast."
= Kahvaltı ücrete dahil.

Dolayısıyla sorudaki cümleyi de "Doktorlar onlara dahildir. / Onlara doktorlar dahildir." olarak çevirebiliriz.


yamurelebi0

cevap verdıgın için teşekkur ederım


yamurelebi0

ben anythıng ya da nothıng gıbı kelımelerı cumlelerde kullanırken cümlemız olumsuz olmalı mı


ogstr97

nothing zaten hiçbişey olduğu için cümleye olumsuzluk vermene gerek yok. yapı olarak olumlu anlam olarak olumsuz olmalı ve olacaktır.


hasan452527

ne kadar eminsiniz. bu cumle bana cok saçma geldi. dogrulugunu onaylayan tek kişisiniz.


Motasiim

Saçma deği bunlar sadece ileride nasıl çumle kurmamız gerektiğini öğreten örnekler


s7914

Mukemmel...teşekur ederim...


dragotreis

Sorudaki örnekte altı noktayla çizili sözcüklere birer birer tıklandığında bizzat Duolingo'nun kendisi 'onlara' sözcüğüne tıkladığımız da 'to them' yazıyor. Bir kız daha var sizin gibi Selcan mı Selcen mi nedir adı, o da sizin gibi bazen sonuca göre yanıt veriyor. Grameri sorunun yanıtına göre uyarlıyorsun. Burada 'onlara" object yani nesne durumunda, subject yani özne değil.


huseyinkorkut

Aynen doğru. Düzeltilmeli


TuncayKrgl

senin yazdığın doktorlar onları dahil eder oluyor


Reat702980

Çok doğru diyorsun


smail15493

Aynen yanlış yapmışlar.


receptoklu

include nin - tam anlamı içermek bu durumda -onlara doktorlar dahildir demenin anlamı .. onlar doktor içerir dir.. öyleyse '' they include the doctors '' tam dogru oluyor ... hata kalmıyor. include yi içermek olarak almalıyız..


efsane488545

Burada are neden kullanılmadı bu çeviri de isim cümlesi oluyor dahil etmek olarak mı düşüneceğiz yoksa


Ebrarotou

Türkçe düşünürsen dahil bir isim olduğu için isim cümlesi olur ama İngilizce düşünmelisin include bir fiil


drerkank

Onlar doktorları içerir. Yani, doktorlar onlara dahildir.


kedicim

çok doğru bu cümle biraz zorlayıcı, cümleyi kurarken içerir şeklinde düşünürsek cümleyi kurmak kolaylaşıyor.buna benzeyen bir cümle daha var (tüm fiyatlara teslimat dahildir.) tüm fiyatlar teslimatı içerir şeklinde düşününce kolayca yazılabiliyor.


I_AM_A_TURKISH

"ONLAR DOKTORLARI İÇERİR" DAHA MANTIKLI BENCE.


sukru.ayar

"they include the doctors" cümlesinin çevirisi "onlara doktorlar dahildir" nasıl oluyor? onlar da ki "a" nasıl oldu?Anlamadım gerçekten


lkayKalkan

To them degil de in them neden acaba?


Mustafa5734

Does the price include service. Does the price include delyvery. servis dahil mi taşıma dahil mi demek o zaman doğru


talhatasdemir

neden "the doctors include them" cümlesinin geçersiz olduğunu açıklayabilir misiniz ?


Selcen_Ozturk

çünkü o "onlar doktorlara dahildir" olurdu. kimin kime dahil olduğu farklı


velkopopovicky

tam tersi olması gerekmiyo mu:S


Bertan5

"onlar doktorlara dahildir" olması gerek diye düşünüyorum. "They include" (onlar dahiller) anlamına gelmiyormu?


murat47295

Burada neden (are) kullanılmadı. Açıklarsanız sevinirim


yyildirim02

Cunku bu bir genis zaman. Zamanlari calis yoksa ingilizce sana zor gelir.


emnmon

Bende ''The doctors include to them" olarak cevap verdim kabul etmedi butun yorumlari ve verilen cevaplari okudum ancak hala doğrusu bu gibi geliyor.


PelinAydar

They include doctors➡️↔️onlar, doktorları dahil eder ile aynı anlam imiş.


barkm

include; içine almak, kapsamak, dahil olmak olduğuna göre; They include the doctors..Onlar doktorları dahil ederi Onlar doktorları kapsar onlar doktorları dahil eder. Şeklinde düşündüğünüzde anlam olarak, Onlara doktorlar dahildir başka bir ifade şeklidir. Anlam değişmiyor. veya; The doctors are included in them. yazarsanız onun da kanul edilldiğini göreceksiniz. Buradaki anlamda aynı şekilde doktorlar onlara dahil edilmiştir. pasif bir cümle olarak kurgulanmıştır.


sukru2135

Burada içermek kapsamak manasında kullanılmıştır. Programın çevirisi doğrudur


ali354666

Bu cümlenin Türkçe anlamı "onlar doktorları dahil ederler"olmalıdır.Burada bence bir çeviri hatası var.


yyildirim02

Onlar doktorlara dahildir. Dogru .


YakupOnal

The doctors include them.


korkmazkerim

"They include the doctors" = "Onlar doktorlara dahildir" anlamına gelir. "Onlara doktorlar dahildir" yazmışsınız. "The doctors include them" olması lazım.


SevgihanKy

Onlar doktorları kapsar (içine alır) = Onlara doktorlar dahildir.


Glen35178

Ben de öyle yazdım. Burada they = onlar soruda onlara diyor


Necati400185

Sanırım Duolingo plusa geçmenizi istiyorum


ysn819124

Sizin cevabınızdan onları doktorlara dahil etmişsiniz anlamı çıkmıyormu


Baha972385

"Onlar doktorlara dahil" mi yoksa "onlaf doktorlara dahil" mi soru yanlış .


Nahid16-17-20

Bence doctors include them olmasi lazim


melek718946

Bu cumlede bir gariplik var


ZuhalYALIN1

Aynı fikirdeyim. Programdaki cevap yanlış


Ebrarotou

Doctors are included to them dedim kabul etmedi, yanlış mı?


KazmYlmaz3

Eksik yok var diyenlere inanmayın


mberrasan

Bir onceki cumlede they include you onlar seni dahil ederler diye çevirmişti


farukkaya.54

They are include the doctors ? Yani yardimci fiil neden yok


SSatir

Geniş zaman olduğu için "Include" yerine "includes" daha doğru degil mi?


rmznr

"s" takısı 3. Tekil şahıslarda geliyor. "They" değilde "he/ she /it" olsaydı, o zaman "includes "olurdu


AyondonSin

"them include the doctors" damn.


birimkilic

"the doctors include them" neden olmaz...


Pilot_candidates

"inclusive" ? neden yanlış


ali354666

"Onlara doktorlar dahildir=The doctors include them" olması gerekir. "They include the doctors." ise "Onlar doktorları dahil ederler" anlamına gelir.


erman561962

Onlar doktorlara dahildir nasıl yazılır peki ?


Mustafa5734

The doctors include them


alikcby

'The doctors include them' olmalıydı


jzlcdh

O farklı bir anlama.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.