"Onlara doktorlar dahildir."

Çeviri:They include the doctors.

4 yıl önce

30 Yorum


furkhan

"They include the doctors" = "Onlar doktorlara dahildir" anlamına gelir. "Onlara doktorlar dahildir" yazmışsınız. "The doctors include them" olması lazım.

3 yıl önce

emrekyy

aynen öyle olması lazım

2 yıl önce

yamurelebi0

ben de oyle dusundum

2 yıl önce

incikin_
incikin_

"X includes Y" dediğinizde bunun Türkçesi:

"Y, X'e dahildir."

Yani sıralama değişiyor. Mesela:

"The price includes breakfast."
= Kahvaltı ücrete dahil.

Dolayısıyla sorudaki cümleyi de "Doktorlar onlara dahildir. / Onlara doktorlar dahildir." olarak çevirebiliriz.

2 yıl önce

yamurelebi0

cevap verdıgın için teşekkur ederım

2 yıl önce

yamurelebi0

ben anythıng ya da nothıng gıbı kelımelerı cumlelerde kullanırken cümlemız olumsuz olmalı mı

2 yıl önce

ogstr97

nothing zaten hiçbişey olduğu için cümleye olumsuzluk vermene gerek yok. yapı olarak olumlu anlam olarak olumsuz olmalı ve olacaktır.

2 yıl önce

receptoklu

include nin - tam anlamı içermek bu durumda -onlara doktorlar dahildir demenin anlamı .. onlar doktor içerir dir.. öyleyse '' they include the doctors '' tam dogru oluyor ... hata kalmıyor. include yi içermek olarak almalıyız..

4 yıl önce

sukru.ayar

"they include the doctors" cümlesinin çevirisi "onlara doktorlar dahildir" nasıl oluyor? onlar da ki "a" nasıl oldu?Anlamadım gerçekten

4 yıl önce

efsane488545

Burada are neden kullanılmadı bu çeviri de isim cümlesi oluyor dahil etmek olarak mı düşüneceğiz yoksa

4 yıl önce

lkayKalkan

To them degil de in them neden acaba?

2 yıl önce

drerkank

Onlar doktorları içerir. Yani, doktorlar onlara dahildir.

8 ay önce

Bertan5

"onlar doktorlara dahildir" olması gerek diye düşünüyorum. "They include" (onlar dahiller) anlamına gelmiyormu?

3 yıl önce

murat47295

Burada neden (are) kullanılmadı. Açıklarsanız sevinirim

9 ay önce

emnmon

Bende ''The doctors include to them" olarak cevap verdim kabul etmedi butun yorumlari ve verilen cevaplari okudum ancak hala doğrusu bu gibi geliyor.

6 ay önce

barkm
barkm

include; içine almak, kapsamak, dahil olmak olduğuna göre; They include the doctors..Onlar doktorları dahil ederi Onlar doktorları kapsar onlar doktorları dahil eder. Şeklinde düşündüğünüzde anlam olarak, Onlara doktorlar dahildir başka bir ifade şeklidir. Anlam değişmiyor. veya; The doctors are included in them. yazarsanız onun da kanul edilldiğini göreceksiniz. Buradaki anlamda aynı şekilde doktorlar onlara dahil edilmiştir. pasif bir cümle olarak kurgulanmıştır.

4 ay önce

sukru2135
sukru2135

Burada içermek kapsamak manasında kullanılmıştır. Programın çevirisi doğrudur

3 ay önce

talhatasdemir

neden "the doctors include them" cümlesinin geçersiz olduğunu açıklayabilir misiniz ?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

çünkü o "onlar doktorlara dahildir" olurdu. kimin kime dahil olduğu farklı

4 yıl önce

velkopopovicky

tam tersi olması gerekmiyo mu:S

4 yıl önce

Faruk_Kaya

They are include the doctors ? Yani yardimci fiil neden yok

4 yıl önce

SSatir

Geniş zaman olduğu için "Include" yerine "includes" daha doğru degil mi?

4 yıl önce

rmznr

"s" takısı 3. Tekil şahıslarda geliyor. "They" değilde "he/ she /it" olsaydı, o zaman "includes "olurdu

4 yıl önce

alikcby

'The doctors include them' olmalıydı

3 yıl önce

jzlcdh
jzlcdh

O farklı bir anlama.

2 yıl önce

AyondonSin

"them include the doctors" damn.

3 yıl önce

birimkilic

"the doctors include them" neden olmaz...

2 yıl önce

Pilot_candidates

"inclusive" ? neden yanlış

2 yıl önce

ali354666
ali354666

"Onlara doktorlar dahildir=The doctors include them" olması gerekir. "They include the doctors." ise "Onlar doktorları dahil ederler" anlamına gelir.

1 yıl önce

erman561962

Onlar doktorlara dahildir nasıl yazılır peki ?

1 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.