Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"He reads a book in preparation for the class."

Çeviri:O derse hazırlanmak için bir kitap okur.

0
4 yıl önce

35 Yorum


acemipan-izmir

zor bir cümle "in" - "for" - "to" kullanımı ile ilgili bilgi gerekir.

for the class = ders için / sınıf için (isimden önce for kullanıldığı için)

in preparation = "hazırlık için" ya da "hazırlık süresince" ya da "hazırlıkta"

preparation for the class = "ders için hazırlık" ya da "derse hazırlanmak için"

he reads a book: "o kitap okur"

he reads a book in preparation = "o hazırlık sürecinde bir kitap okur"

he reads a book in preparatiın for the class = "o derse hazırlanmak için bir kitap okur."

82
Cevap ver163 yıl önce

ufukyayla
ufukyayla

Bu şekilde akla yatıyor, eline sağlık.

4
Cevap ver3 yıl önce

spek10

in preparation:hazirlanmasi Ustad eline sağlık usenmeden yazmissin

2
Cevap ver2 yıl önce

H.dogan

Cok detaylı ve faydalı olmuş. Teşekkürler

0
Cevap ver2 yıl önce

ahmetayden

Thank you

0
Cevap ver2 yıl önce

Javid_070

Aynisini yazdim dogru degil... O derse hazirlanmak icin bir kitap okur.. yanlis cevap

0
Cevap ver2 yıl önce

1Ceko

Derse hazırlanmak için olduğunu nasıl anlıyoruz? Ben bunu 'Hazırlıkta sınır için bir kitap okur' şeklinde çevirdiğim zaman problem ne oluyor?

21
Cevap ver4 yıl önce

aoskdaosdkoas

bu cümleyi ben de öyle anlamıştım :D

2
Cevap ver4 yıl önce

ahakusta

bende öyle anladım

0
Cevap ver4 yıl önce

1Ceko

sınır demişim de sınıf o tabii ki.

0
Cevap ver4 yıl önce

ufukyayla
ufukyayla

"He reads a book for preparation to the class" deseler olmuyor mu?

6
Cevap ver3 yıl önce

dilemmachine

örnekler çok anlamsız ve kötü.

4
Cevap ver3 yıl önce

R.Corleone

bu çeviri de bir yanlışlık var bence...

3
Cevap ver4 yıl önce

xGrandMasterx

"O sınıf için hazırlıkta bir kitap okur." neden yanlış?

2
Cevap ver4 yıl önce

sosyologist

''o sınıf için bir hazırlık kitabı okur'' dedim ben de

2
Cevap ver4 yıl önce

kansavsimsek

in ile iken bağlantısını çözemedim.

2
Cevap ver3 yıl önce

SerkanKAVASTAN

O hazırlık sınıfında kitap okuyor demiştim.

1
Cevap ver2 yıl önce

ufukgenctu

Tam ne zor bir kelime diyecekken. İlk yorumu yazan arkadaş çok güzel açıklamış. Kendisine benden bir teşekkür bir alkış ve 10 lingot. Şaka bir yana yorumlarını faydalı bulduğumuz kişilere keşke lingot gönderebilseydik. Duo yöneticilerine duyurulur.

1
Cevap ver1 yıl önce

fatihkarayel

O, sınıf için bir hazırlık kitabı okur. olmalı

0
Cevap ver4 yıl önce

beycaka

Çeviride iki eylem varmış gibi ama cümle öyle değil sanki

0
Cevap ver4 yıl önce

berkilinc3

Preparation fiil değil isimdir, hazırlanmak ' a tekabül ediyor. Türkçe de de isim.

0
Cevap ver2 yıl önce

berkilinc3

Mek mak almış fiiller isimdir.

0
Cevap ver2 yıl önce

berkilinc3

Tion=mek mak.

0
Cevap ver2 yıl önce

cronychucky

Neden to degolde in ? Kalip mi yine 'read in ' gibi

0
Cevap ver3 yıl önce

loverboy.56

Cümlede sıkıntı yok ta ceviride sıkıntı var ingilizcede ki bütün heraeyi ceviremiyoruz maaalesef

0
Cevap ver3 yıl önce

serdarayar

Class kelimesini ders manasiyla cevirsek daha dogru olur bence. 'o ders icin bir hazirlik kitabi okur' olmaliydi

0
Cevap ver3 yıl önce

paprisk_o.o

Hazırlık kitabı olmaz oradaki prepation kitabı tanımlamıyor ki

0
Cevap ver3 yıl önce

avexis61

ders kelimesini anlamak için lecture demesi gerekmez mi ?

0
Cevap ver3 yıl önce

AhmetVehbi

lecture kullansalar daha iyi olmaz mıydı?

0
Cevap ver2 yıl önce

saidnursi

İn ne alaka kardeşim biri onu söylesin ya.

0
Cevap ver2 yıl önce

Barisuzun1907

O ders için hazırlıkta bir kitap okur. Bu kabul edilmeliydi.

0
Cevap ver2 yıl önce