1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "How many categories?"

"How many categories?"

Fordítás:Hány kategória?

March 4, 2014

11 hozzászólás


TloszAnob

radnaitomi-é a lingot. Itt egyszerűen nincs "van".

A "many" névmás jelentése -sok- és megszámlálható főnevekkel használjuk, ami a determináns után mindig "többes számban" áll.

A "much" -sok- után következő főnév megszámlálhatatlan tehát "egyes számban" áll.

Nem én vagyok ilyen okos. Ezt egy nyelvtan könyvből írtam ki.


EditMszros

Megérdemelted, a lingot neked is jár.


R973

hány kategoria van?


radnaitomi

Az angol mondatban itt nincs ige (Nem is teljes mondat emiatt). Miért raknál a magyarba? Az angol mondat pontosan csak annyit jelent 'hány kategória?'.


sinkapista

Ráadásul "hány kategóriák?", ami teljesen értelmetlen és magyartalan. Ezt magyarul csak úgy lehet vissza adni, hogy "Hány kategória van?"


nagyenyed

Angolban nem hiba a többesszám a How many után, pl. how many lessons do you have? De magyarul egyesszámot használsz a hány, mennyi után, pl. hány órád van? Ez a How many categories inkább egy felkiáltásnak hangzik, "Mennyi kategória..."


StanczRoza

Akkor hol a felkialtojel !!!!!!Akkor ertheto.De en is ugy forditottam hany kategoria van ,mivel ott a kerdojel !!!!!!!!!!!!!!


radnaitomi

Mi köze ennek a a kérdőjelhez?

Ha az angol mondatban benne van a létige, akkor legyen a magyarban is, ha az angolban nincs, akkor ne legyen a magyarban sem.

  • How many categories? = Hány kategória?

  • How many categories are there? = Hány kategória van?

A második ezek közül egy teljes kérdő mondat alany-állítmányi szerkezettel, míg az első nem egy teljes mondat, hiszen nincs benne ige.


GzaSzab

Köszönöm radnaitomi + egy lingot, mert az mindig kijár a munkáságodért!


Ref257530

Csak éppen magyartalan... szerintem...

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.