A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"How many categories?"

Fordítás:Hány kategória?

4 éve

11 hozzászólás


TloszAnob

radnaitomi-é a lingot. Itt egyszerűen nincs "van".

A "many" névmás jelentése -sok- és megszámlálható főnevekkel használjuk, ami a determináns után mindig "többes számban" áll.

A "much" -sok- után következő főnév megszámlálhatatlan tehát "egyes számban" áll.

Nem én vagyok ilyen okos. Ezt egy nyelvtan könyvből írtam ki.

4 éve

EditMszros
EditMszros

Megérdemelted, a lingot neked is jár.

3 éve

R973

hány kategoria van?

4 éve

radnaitomi

Az angol mondatban itt nincs ige (Nem is teljes mondat emiatt). Miért raknál a magyarba? Az angol mondat pontosan csak annyit jelent 'hány kategória?'.

4 éve

sinkapista

Ráadásul "hány kategóriák?", ami teljesen értelmetlen és magyartalan. Ezt magyarul csak úgy lehet vissza adni, hogy "Hány kategória van?"

4 éve

nagyenyed

Angolban nem hiba a többesszám a How many után, pl. how many lessons do you have? De magyarul egyesszámot használsz a hány, mennyi után, pl. hány órád van? Ez a How many categories inkább egy felkiáltásnak hangzik, "Mennyi kategória..."

4 éve

StanczRoza

Akkor hol a felkialtojel !!!!!!Akkor ertheto.De en is ugy forditottam hany kategoria van ,mivel ott a kerdojel !!!!!!!!!!!!!!

3 éve

radnaitomi

Mi köze ennek a a kérdőjelhez?

Ha az angol mondatban benne van a létige, akkor legyen a magyarban is, ha az angolban nincs, akkor ne legyen a magyarban sem.

  • How many categories? = Hány kategória?

  • How many categories are there? = Hány kategória van?

A második ezek közül egy teljes kérdő mondat alany-állítmányi szerkezettel, míg az első nem egy teljes mondat, hiszen nincs benne ige.

3 éve

BernadettH1

Szerintem is igy helyes magyarul,h hany kategoria van?

4 éve

Shinikamisutibun

Milyen sok kat.?

3 éve

GzaSzab

Köszönöm radnaitomi + egy lingot, mert az mindig kijár a munkáságodért!

3 éve