1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Hayvanlar ve çevre onun için…

"Hayvanlar ve çevre onun için önemli."

Çeviri:Tiere und die Umwelt sind ihm wichtig.

February 8, 2017

12 Yorum


SemaPapila

Tiere'de artikel yokken, Umwelt'in başına neden Artikel geldi?


Kamuran663219

Sema hanim sanirim genel ifade ve cogul olduğu icin tiere de kullanmamis ama cevre bir tane oldugu icin kullanmistir.


enanasya

"Tiere und die umwelt sind für ihm wichtig" çevirisinin de doğru olacağını kim söylemişti bakiiim! Doğru değilmiş.


ErhanGkmen

....Sind wichtig für ihm olmali sanırım


SabineBergmann1

"Tiere und die Umwelt sind für IHN (akk) wichtig" doğru ne 'sind für IHN wichtig' ne 'sind IHM wichtıg'


SabineBergmann1

Normalde: ya "Die Tiere und die Umwelt sind ihm wichtig" ya da "Tiere und Umwelt sind ihm wichtig". Sadece bir artikel doğal değil.


baba400118

Für yazmadan "için" anlamını nasıl verdik


harunresit

Iki tane die olmali yada hic olmamali


mike93795

neden ihm dativ yaptık onun dediği için İhn kullanılmalı değil mi


SabineBergmann1

jemandem (Dativ- e halı) ist etwas wichtig. Bu Türkçe dili gibi. Birçok fiiler e-halı, birçok filller i-halı gerekiyor. Sık sık Türkçe bir fiil Dativ gerekiyor ve Almanca aynı fiil Akkusatıv gerekiyor ve tersine. Fiil Dativ veya Akkusatıv ile öğrenmek gerekli.


ErhanGkmen

Burada "icin" nerede

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.