1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "The girl thinks."

"The girl thinks."

Fordítás:A lány gondolkodik.

March 4, 2014

18 hozzászólás


pasztorkapszi

the girl is thinking = a lány gondolkodik the girl thinks = a lány gondolja/úgy véli


BurusKatal

Pasztorkapszival értek egyet, én is így tanultam


runningriri

Akkor jól tanultad, BurusKatal. :)


vintom

Éreztem, hogy a mondat megbeszélésére kattintva nem a helyesírás lesz a téma. :D


kinsfolk

Az miért nem jó, a "The girl thinks"-re, hogy a lány gondol?


karak74

Mit? (Lásd alábbi hsz-em.)


TthBence7

A lány gondol miért nem jó? A thinks gondolt jelent...


Tamas51

The girl thinks it.


GbornSzab

Gondolt is jelent ez az ige.


karak74

Persze, ha tárgyas. (Amúgy nagyon úgy érzem, a "gondol" - "gondolkodik" kérdés inkább magyar nyelvi kérdés.) Itt most az angol mondat tárgytalan, mert nincs utána írva tárgy. A magyarban az ige ragja is jelöli, hogy az igéhez tartozik-e tárgy, avagy sem. "Gondolt." Ugyan mit? Még akkor is van tárgy, ha "Gondolt egyet." Ellenben "Gondolkozik." Ha ezt önmagában mondom, akkor sem feltétlen készteti az embert kérdésre. Persze, tudom én, hogy lehet odatenni olyat is, hogy min gondolkodik, de ilyen alapon azt is, hogy mikor, kivel, hogyan, milyen lelkiállapotban, stb... De a legfontosabb, hogy a "Gondolkodik." teljes mondatként is megállja a helyét, míg a "Gondolt." (szerintem) hiányos mondat (hiányolja a tárgyat.).


verocchio

Úgy rémlik hogy általában együtt mozog az about-tal mert általában valamiről, valamivel kapcsolatban történik az ilyesmi. Én is buktam rajta, mert emiatt simán azt írtam hogy a lány gondol, amit a gép nem fogadott el.


Tamas51

Ha odateszed az about-ot akkor azt is meg kell mondani, hogy miről gondolkodik. Így magában azt jelenti, hogy általában szokott gondolkodni. (nem hülye)


verocchio

Az about egy előljáró szó. nyilván a ról -ről önmagában kevés lenne...


Tamas51

Nyilván. (The girl thinks about her housework.) Pont ezt akartam mondani.


vaI9vz

A lany hisz,vagy hiszi azt, forditast is el.kellene fogadni.Think,hinni,gondolni

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.