1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "The women listen."

"The women listen."

Çeviri:Kadınlar dinlerler.

March 4, 2014

58 Yorum


onrsnl

Cumlede anlam.bozuklugu..


Eren676851

Ben hiç bir kadının dinlediğini görmedim, kadınlar daima konuşurlar olacaktı


zlem402978

PDR'ci kadınlar özellikle dinler


SinanOrkun

Cumlede ozne cogulsa yuklemin cogul olmasina luzum yok. Kadinlar dinler demek yeterli


DefneKolay

Aslında Türkçe'de özne çoğul insansa isteğe bağlı eyleme de çoğul eki gelebiliyor. Başka şeylerde olmuyor, mesela "köpekler yerler" diyebilirsiniz, pek de göze batmaz ama yanlış kabul edilir. Ama çoğul insandan bahsediliyorsa istendiği zaman eyleme de çoğul konabiliyor


Gokay437523

Feministler bunu beğenmedi.


sudenazkra

Womans olması lazımdı


mizinamo

"womans" diye bir kelime yok.

"woman" kelimesinin çoğulu "women".


Berfin137

Women yalnızca kadın demek değil mi


mizinamo

Women yalnızca kadın demek değil mi

Değil.

kadın = woman

kadınlar = women

-an, -en farkı dikkat et!


Bediha06

Kadınlar dinler.


Kenan669642

Kadın dinler olmiycakmı cevabı? Hiçbir çoğulluk belirteçi yok


Duygucaan

Pardon da öğrenmeye gelmişsiniz doğru değil diyorsunuz hele öğrenin yanlışları sonra anlatın ancak ahkam kesiyorsunuz


sudemineaz

Cumlede "s" takısı yok nasıl "kadınlar" oluyor ?


Romedi4

WomAn "a" olunca tek kadın. WomEn "e" olunca çoğul oluyor. Bu durum man-men içinde geçerli


EBRAR146

Bende buna takıldım


Serdar11307

The woman diyor nasıl çoğul oluyor the eki var?


Anl870711

The women diyor..WomEn : kadınlar


Ozbey3

The Women listens olması gerekmiyormu. Sanırım bi sıkıntı var


serdar_qara

Womens olmalıydı aq


Bilal597905

Yalan kadınlar sadece konuşur


iremdilrub

E yi gçrmeyip woman diye anlayarak kadın yazanlar derneği +1


AhmetFurka419974

Bence Türkçe hepsinden zor bir dil


sinbad60

Merhaba arkadaşlar A32M9X doulingo kulüb kodum. Buyrun Hep beraber hem eğlenip hemde öğrenelim.


nurdanyilmaz

feministlerin damarına basacak bir cümle olmuş sdhjkl


M.Hilmi-Al

Womens demiyo ki women diyo pls düzeltin


MahmutGven

women zaten çoğul s gelmez


EbuAs1

Doğru diğom yanlış çıkıyo


OkanKacar59

Listens olmasi gerekmiyormu


mizinamo

Olmaz.

The women çoğul. "Listens" tekil için.


MahmutGven

The women just speaks


FurkanKadi11

Women diyo çoğul değil ki


mizinamo

women çoğul.

tekili woman.


spressed14

Woman ve women telaffuzunu yazar misiniz


Esrsahin1

A ile yazilmissa kadin E ile yazilmissa kadinlar


hakanihat

Woman kadin women kadinlar


mizinamo

woman : vuman; women : vimin


ghostfacers01

Woman kadın demek değilmi neden kadınlar diye almış


serdaro81

Woman=kadın

Women=kadınlar

Ve yukarıda "women" kullanmış


ohammedo

he-she it: LİSTENS

I- we - you- they: LİSTEN


mizinamo

LİSTEN değil, LISTEN -- büyük İ İngilizcede yok.


hayrikk

Özne insansa ve çoğulsa yüklem hem tekil hem çoğul olabilir. Ancak bu cumlede kulaga hos gelen yuklemin tekil kullanilmasi


s.evecenolmak

Kadın dinler niye olmuyo


mizinamo

"women" ("e" harfı ile), "kadınlar" demek.

"woman" ("a" harfı ile), "kadın" demek.

Bu cümlede "women" olduğu için, çoğul.

O yüzden, "Kadınlar dinler" veya belki "Kadın dinlerler" olabilir ama "Kadın dinler" tekil olduğu için bence uygun değil.


prensescoco4

yanlış yaa abi woman diyo kadınlar diyo


Enesturan7

the woman diyo kadınlar diyo bu nasıl iş?


fevzi892693

Tam tersi, kadınlar durmadan konuşur, erkekler dinler


Barisuzun1907

Kadınlar dinlemekten çok konuşurlar. Haksız mıyım? :)


AkcabeyLee

Bence türkçede olmayan bir kelime. Kadınlar dinlemez. Sadece konuşurlar hatta sürekli konuşurlar


Mazlumabul

Kadınlar konuşur Erkekler dinler Bilime aykırı bir cümle olmuş ama neyse :)


26forte

Doğru ama gerçekçi değil


Selcen_Ozturk

boyle cinsiyetci yorumlar yapmayin!

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.