"Ya başarısız olursam?"

Çeviri:What if I fail?

March 4, 2014

37 Yorum
Tartışma kilitli.


cronychucky

Anlamadim ben bunu niye what geliyo


ex_contributor

"what if" kalıptır ve "ya" ya karşılık gelir


EsraSah1

What if I be unsuccessful. Neden olmaz?


hly128283

Başarısızın üstüne tıklayınca ingilizce karşılık olaral unsuccesful veriyor öyle yazdım yanlış dedi kendiyle çelişiyor haha


ex_contributor

be fiili şu şekilde çekildiğinden:

  • I am
  • you are
  • he/she/it is
  • we are
  • you are
  • they are

EsraSah1

:) will, want to, can, could, would etc. tüm zamirlerle "be" aynı kalır. şu şekilde; she'll be a pilot. he could be the winner... iki sorum var. 1. what if kalıbı, modals kalıplarından hangi şekilde farklı? 2. anlam açısından gelecek zaman kullanılması gerekmez mi? Kişi şimdiki ya da geniş zamanda başarısız olup olmadığının farkında değil midir? Varsayım olarak düşünürsek de geçmiş zaman kullanılması gerekirdi. Geniş zaman kullanılmasının dilbilgisi olarak değil ama mantıksal açıdan yanlış olduğunu düşünüyorum. Türkçe cümledeki geniş zaman gelecek anlamı içeriyor çünkü.


Rftyklmz

la kafamızı karıştırma işte devam et :D


Lingosia

will,want to,can,could,would etc. bu saydıkların modal verb. Bu yüzden ''be'' kullanılır. what if ise sadece bağlaçtır aynı because,so that,or,however etc gibi fiil özneye göre çekimlenir. bir şey değişmez.


medmaxtr

haklı bence :D


BedrettinD5

What if I am (to be) unsuccessful. Kabul ediliyor. Vesselam


nesh.english

Sizin ingilizceniz niye böyle mükemmel


MehmetTark32158

YA EYLEMİNİ WHAT OLARAJ ÖEVŞRMİŞ


SimgeKocasu

Neden if i fail olmuyor?


bhelinn

If I fail = Eğer başarısız olursam

What if I fail? = Ya başarısız olursam?


fisun250506

What if l fail neden kabul edilmiyor duo benimle alay mı ediyor


sanalad

bu kaliplardan cekecegimiz var ya bildiklerimizi alt ust ediyor.. bu kaliplar anlayarak ogrenilemedigi icin (cunku kelimenin normal anlaminin TAMAMEN disinda oldugundan) sadece ezberlemek zorunda kaliyoruz…


nazpamukk

what olmasa ''başarısız olursam'' anlamına mı geliyor ?


Agitdeniz

What olmazsa İf oluyor yani eger basarisiz olursam


Agitdeniz

Yav ben Duolingo Ingilizceyi bitirdim fakat bazı sorular gerçekten çok saçma böyle beklemezdim duolingoyu yakismadi bu gruba


DemdiHaevo

Neden i am live in finland degil de i live in finland diyoruz?


Yasin8894

fiil "live" ve fiilin birinci tekil sahis yani "ben" icin kullanilis bicimi "live" oldugu icin "I live" -> "ben yasarim" oluyor. devam ededuran bir tipte (yasiyorum seklinde) soylemek isterseniz o zaman be V-ing seklinde "I am living" demeniz lazim, o da be fiilinin ardindan fiile -ing takisi gelmesi gerektigi icin sondaki -e -ing ile birlesim living haline gelir


GamHas

Basarisiz in anlami olarak fail i de koysaniz guzel olur..bilmeyenlere yarari olur


Turkbeyimizzz

İF I Do unsuccessful ? Mantıksız mı,Mantıksızsa Niçin?


Emirhan625698

What neden geliyorki ben gelmemeli


kofoglu

What if i unsuccessful Başarısız kelimesinde unsuccessful açıklaması yazıyordu ama kabul etmedi Aptalca...


Agitdeniz

Aynen alta baktigimizde unsuccessful yaziyor


Recep210937

Neden doğru cevaba yanlış diyor anlamadım


DiverSuleyman

Boşluklu soruydu sadece başarısız kelimesinin İngilizcesini yazmamı istedi ve ben de "unsuccessful" kelimesini yazdım ve kabul etmedi. Biri açıklayabilir mi neden?


Seyma65

Arkadaşlar whatı unutuyorsanız aklınıza cem yılmazın ingilizce anlattığı ya tutarsa fıkrası gelsin what if it happen diyince çatlamıştım djfkf


meral737567

"What if I feel "yazdim yanlis diyor


Yasin8894

feel hissetmek demek. what if I feel -> ya hissedersem? anlamina gelir


ali699039

soruya göre bu cevap yanlış


1mpala

türk gencini görüyorum bu cümlede.


MehmetTark32158

Aynen bütün lingotlarımı sana verecem


orhan80175

Google cevirise what kullanilmiyor

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.