1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Our parents have jobs."

"Our parents have jobs."

Fordítás:A szüleinknek van munkájuk.

March 4, 2014

18 hozzászólás


KrisztinKr1

mi szüleinknek van munkája miért nem fogadta el?


radnaitomi

Mert még senki nem jelentette.


Maminti.

Mert lehet, még senki nem írta le magyarul a névmást, hiszen felesleges. :) Ráadásul, ha névmást használunk, szerintem akkor névelő is kell. "A mi szüleinknek van munkája"


KatalinMeg

Én ugy forditottam , hogy a szüleinknek van munkájuk. Nem fogadta el.


GalvanTivadar

Pedig ez a tökéletes. Az ortodox Magyar nyelvtan szerint a birtokosoknak és a birtokoknak számban egyezniük kell.
Jelentsd, úgysem javítják ki.


Tibor.gazda

A "job" és a "jobs" szavak kiejtése elég gyatra


vernandor

A szüleinknek van állása. Szerintem ez is jó.


nmethtams20

szerintem el kellene fogadni, hogy a szüleimnek van munkája


ironcameleon

Szüleimnek - my parents
Szüleinknek - our parents


nmethtams20

a szüleimnek vannak munkáik, ha már egyszer egyeztetni kell, a magyar kissé kreatívabb


ildikolany

a szuleinknek van munkaja


Jani271115

Ez így jobban hangzana: 1 van munkájuk 2 vannak munkáik


Katica642602

A szüleimnek van munkája - szerintem is jó fordítás, mert a magyarban így helyes nyelvtanilag, ha a munka szó egyes számban használjuk. Mivel mindkét szülőt említjük, egyértelmű, hogy mindkettőnek külön-külön van munkája. Én láttam a többesszámot a munka szónál, de azért írtam egyesszámban, mert úgy éreztem magyar nyelvtan szerint helyesnek.


n.k.zsuzsa

Nyelvtanilag! T/3-ban egy darab birtok esetén "-juk" (munkájuk), több birtok esetén "-ik" (munkáik) a helyes személyjel.

https://hu.wikipedia.org/wiki/Birtokos_személyjel#A_birtokos_személyjelek_áttekintése


Slotyi

Ez már harmadszorra jön elő. Uncsiiii xD

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.