"SprichstdumitmeinemBruder?"

Çeviri:Erkek kardeşimle mi konuşuyorsun?

1 yıl önce

5 Yorum


AliTaskoparan

'Erkek kardeşimle konuşuyor musun?' doğru mudur?

1 yıl önce

Eralporkun

"Erkek kardeşimle konuşuyor musun" da doğru olmalı

3 ay önce

SteffiBookworm
SteffiBookworm
Mod

Bu zaten kabul edilen cevaplar listesinde ve son düzenleme dört hafta önceydi.

3 ay önce

Retromolare

Erkek kardeşimle konuşuyor musun? Erkek kardeşimle mi konuşuyorsun?

Bu iki cümlenin anlam farkını muhafaza edebilecek şekilde Almanca olarak ifade edemiyor muyuz?

1 ay önce

SteffiBookworm
SteffiBookworm
Mod

Bu tür bir soru ile değil (karar sorusu - cümlenin başlangıcındaki fiil - cevaplar sadece evet ve hayır).

Normal cümlelerin kelime sırasını kullanan başka bir soru türü vardır, fakat cümlenin sonunda sesin yükseltilmesi soruyu gösterir. Yazılı dilde soru işareti soruyu gösterir. Normal cümlelerde olduğu gibi, sözcük sırası daha esnektir. Vurgulanan nesneler ilk pozisyona yerleştirilebilir.

Du sprichst mit meinem Bruder?
Erkek kardeşimle konuşuyor musun?
Mit meinem Bruder sprichst Du?
Erkek kardeşimle mi konuşuyorsun?

Konuşulan Almanca, konumlarından bağımsız olarak kelimeleri stresleyebildiğimiz için daha da esnektir.

1 ay önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.