"Sprichst du mit meinem Bruder?"

Çeviri:Erkek kardeşimle mi konuşuyorsun?

February 10, 2017

7 Yorum


AliTaskoparan

'Erkek kardeşimle konuşuyor musun?' doğru mudur?

February 10, 2017

Eralporkun

"Erkek kardeşimle konuşuyor musun" da doğru olmalı

August 20, 2018

SteffiBookworm

Bu zaten kabul edilen cevaplar listesinde ve son düzenleme dört hafta önceydi.

August 21, 2018

Retromolare

Erkek kardeşimle konuşuyor musun? Erkek kardeşimle mi konuşuyorsun?

Bu iki cümlenin anlam farkını muhafaza edebilecek şekilde Almanca olarak ifade edemiyor muyuz?

October 21, 2018

SteffiBookworm

Bu tür bir soru ile değil (karar sorusu - cümlenin başlangıcındaki fiil - cevaplar sadece evet ve hayır).

Normal cümlelerin kelime sırasını kullanan başka bir soru türü vardır, fakat cümlenin sonunda sesin yükseltilmesi soruyu gösterir. Yazılı dilde soru işareti soruyu gösterir. Normal cümlelerde olduğu gibi, sözcük sırası daha esnektir. Vurgulanan nesneler ilk pozisyona yerleştirilebilir.

Du sprichst mit meinem Bruder?
Erkek kardeşimle konuşuyor musun?
Mit meinem Bruder sprichst Du?
Erkek kardeşimle mi konuşuyorsun?

Konuşulan Almanca, konumlarından bağımsız olarak kelimeleri stresleyebildiğimiz için daha da esnektir.

October 24, 2018

yamanbey

erkek kardesimlemi konustun

neden bu olmuyor ?

December 16, 2018

Eralporkun

Yazdığınız türkçe cümle bile yanlış, nesi doğru olsun ?

December 18, 2018
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.