1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Ich trinke ein bisschen Kaff…

"Ich trinke ein bisschen Kaffee."

Çeviri:Ben biraz kahve içiyorum.

February 10, 2017

8 Yorum


SabineBergmann1

"Az kahve içerim" yazdim. Duolingo dedi: "Azcık Kahve...." ama "azcik" yanliş düşünuyorum, bu azıcık, değil mi???? Neden "az" yanliş???


future534057

"Az kahve içerim" aslında hem doğru hem yanlış.. Telafuza göre veya cümlenin akışına göre farklı anlamı olabilir. Bu cümlede az, alışkanlıklar üzerine bir anlam taşıyor. "içerim" (geniş zaman) kişinin kahve içme sıklığını belirtiyor. "cık" eki genelde ölçülebilen somut nesneler için kullanılır, bu yüzden kastedilen kahvenin oranı ise "AZCIK" kullanılır. "Azcık kahve içerim" "genellikle kahveyi az miktarda içerim" anlamı taşır.

Entschuldigung Mein Deutsch ist nicht gut. That is why i tell in english if i will :) In fact this sentence (Az kahve içerim) both true and false. The meaning may be different according to the pronunciation.it can affect both the object(kahve) and the verb (içerim). In this sentence "az" word mean can be personal habits at the same time can be small amount of coffee.. it usually determines the pronunciation and the situation. But in writing "az" affects verb (içerim). So, "cık" usually used for objects that can be measured.


SabineBergmann1

çok teşekkürler. Açıklamanızı iyi anladım. Bu arada Türkçem de gelişti. bir lingot al.


Baranrks

Können wir "etwas" staat "ein bisschen" benutzen?


SabineBergmann1

Ja, und auch 'ein wenig', aber ob Duolingo es akzeptiert weıss ıch nicht


ali594187

Az bir kahve içerim


canan96450

''Az kahve içerim '' olarak yazmıştım. Sistem azıcık kahveyi kabul ediyor.Anlam olarak aynı değil mi?Teşekkürler.


muzaffer561628

ama birazcık ı kabul etmiyor ne güzel kafaya göre tercüme

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.