1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "I want her near me."

"I want her near me."

Çeviri:Ben onu yakınımda istiyorum.

March 4, 2014

82 Yorum


sawashian

I want her near me too :‘(


ItsAlexaMoon

sırf bu yorumu görmek için geldim ve gidiyorum


Saliha868019

CCc PrincessofCA CcC gidiyor


atican2

Gerçekten mi?!!!!!


suleelus

yakınımda ve yanımda türkçede aynı şey olmamasına rağmen cevaplarda ikisi de var. ingilizcede her iki durum da aynı şekilde mi ifade ediliyor yoksa bu gözden kaçan bir durum mu ?


Selcen_Ozturk

near bu iki anlama da gelebilir cunku.


suleelus

Teşekkür ediyorum. Keske gitmeyip kalsaydınız burada


kerem834138

Hangi anlama selcan


eXoJeops

For kalıbıyla bi sorum var yardimci olabilir misiniz ?


hdogruw

Merhaba,hani türkçe de şuan yapmadığın halde şimdiki zaman ekini kullanırsın ya,'' senin ne dediğini biliyorum,anlıyorum... vb..'' zaman kayması olur böylelikle.. ingilizcede geniş zaman eki/ekleriyle kurduğumuz ancak türkçedeki şimdiki zamandan geniş zaman olayına kaymış cümle var mıdır?

özet:Herhangi bir geniş zaman ingilizce cümlesi,türkçedeki -yor eki getirilerek anlamlaştırılabilir mi?

seni seviyorum mesela ... (aslında geniş zaman anlamı var burada ancak yor ekide var)


ahlavya

Aklıma I see' nin günlük dilde 'anlıyorum' diye çevrilebildiği geldi. Belki bir örnek olabilir.


-O_K-

Aslında tam olarak Türkçe'deki gibi olmasa da benzer bir zaman kayması var.

Fakat sizin dediğinizin olayı farklı. Geniş zaman demek her zaman demek. Yani dün, bugün, yarın. Seni seviyorum geniş zamanda kullanılır çünkü o kişiyi her zaman seversin.

Ama mesela 4 te tren gelecek, ve sen bunu zaman çizelgesinden biliyorsun. Tren sürekli o saatte geleceği için geniş zaman kullanırsın.

Ya da kesinleşmiş gelecekle ilgili bir olay varsa şimdiki zaman kullanırsın. Türkçe'deki "Biz yarın sinemaya" gidiyoruz ile aynı. Biletler alınmış ve kesin. Gelecek zaman yerine şimdiki zaman kullabiliyorsun.


tunxtun

İ want he near me :( :( :( :(


incikin_

"I want him near me." şeklinde kurabilirsiniz cümleyi.

He: o
Him: onu/ona


MelihaSama

"Her" de olurmu?


Nermin878847

O yakınımda olsun isterim yazdım yanlış çıktı. Birisi beni aydınlatsın lütfen. Manası aynı ne fark eder ki?


hande_gaye

Ben onu yakınımda istiyorum <3 <3 :*


Begm47

Neden me demiş


incikin_

"I/he/she" gibi zamirler "at/on/with/near" gibi edatlardan sonra kullanılınca "me/him/her"e dönüşüyor.

• near her (= ona yakın)
• with him (= onunla)
• from me (= benden)


mparator2

Duolingonun iyi bir güncelleme yapması lazım


b0c3k

Isterim/istiyorum ayrımını nasıl yapıcaz. Geniş zaman mı şimdiki zaman mı ben anlamadım


hasan2189

ingilizcede 'noun continuos verbs' var yani bu fiiller örneğin know.,love want vs gibi sanırım 40 tan fazla fiill var bunlar ing eki almadıkları gibi bütün continuos tense lerde ağırlığını koyan filller dir .


Osmannald

Want her zaman geniste kullanilir ama normal fiil de i you yalinsa genis he she de s takisi varsa genis ve ing takisi gelio sa simdiki


berke200152

yakınımda yerine yakında dedim ne farkı var yakında derken benim yakınımda demek istemişti m ben


04060104

Baglaclarda uzun konu olmasina rameb tek anlatim var


ozerhncr

Sondaki me cumleye nasil bir anlam katkisi oluyor


heyimf

Neden Mean yazdim


adem741643

Onu yanimda isterim. Diye yazdim kabul etti. İlginc


ilbilge4

Near ı never gibi soyluyor


legolas95593

Near ne nedirrrrrrrr


ZehraKara5

Kimi istemezseniz o burnunuzun dibinde biter


Bytamer1

onu bana yakın istiyorum olması gerekmezmi sonda gelen me bana anlamında da kullanılır ?


AyberkOzten

Onu bana yakın istiyorum kabul etmiyor


elifaccr

Yanımda olmasını istiyorum olur mu


symnrdmrc

Neden 'her' kullaniyor her onun demek degil mi


incikin_

"Her" cümleye göre "onu/ona/onun" anlamına gelebilir.

"I like her."
(= Onu severim.)

"I help her."
(= Ona yardım ederim.)

"I am her friend."
(= Ben onun arkadaşıyım.)


metehanoloji

Bana yakın olsun isterim.


phoique7

ben onun yanında olmak istiyorum yazdım ve yanlış dedi


Nihal5235

Da koysak da olur amaaaa


HamzaK.1

Özürlü gibiyim lan 4 tür karşıma bu çıkıyor 4 ünüde yapamadım ❤❤


erhan716178

Ben de yakınımda istiyorum ama olmuyor. Aşk acısı nasıl yazılır :D


muratdemir152396

Onu, bana yakın isterim. Cümlesini kabul etmedi.


NAZO462552

Sonuna "n"harfini getirdim diye yanlış saydı.saçmaaaaaaaaaaa


SehunLuhanvivi

Ben de near me istiyorum


qarayevate

Seni yakinimda istemiyorum!!!


da58edhf4

Onu yakınımda olmasını istiyorum demek daha iyi değil mi?


-PJM-

"Ben onun yanıma gelmesini isterim" nasıl olacak,*


Mehmet691653

Her yerine him olamaz mıydı neden yanlış diyor


PervinGlSm

Yanlış basıldı ::*(


hocaaam

İngiluzca konuşma diludur(mimik) gramer yaparik ogrenilmezdur.......haçan!


hocaaam

Gramer calisarak göle maya caliyonuz.YA TUTARSA!


Aknby

Yanımda istediğim "her" demekki ben erkeğim.


Mehmet691653

ben onu yakınımda istiyorum


iremKaymak1

ben yakınıma istitorum yazdım


Mehmet691653

Ben onu yakınıma istiyorum (anlamı)


D.yp

I want= ihtiyacim var, demekdir bence


Enes18tr

Ben ona yakin olmak istiyorum diyorum ayni sey


Adars7

İnsanların eğitimi paralı alması için bu kadar saçma şeylerden canlarını bitiriyorlar aptallar


Batuhannn12

Burada me kullanmaya neden gerek duyduk ?


Sleymanlta

Onu bana yakın isterim neyi doğru değil acaba


Sleymanlta

Onu bana yakın isterim neden doğru değil


refikatakan

"near to me" olması gerekmez miydi? "to me = bana"


hanneyusuf

vay sen duolingoya bak ne söz ama


ozlila

Bende onu yakınımda istiyorum ama yok işte...


ezgi.genc

Aga be yak yak...


azize508188

Ya dogru yaziyorum yanlis diyo

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.