"Kérdezd meg a barátod, hogy miért!"

Fordítás:Ask your boyfriend why!

3/5/2014, 4:26:15 AM

8 hozzászólás


zsalica

A feladatom az volt hogy angolra forditsak, ezt irtam : Ask your boyfriend that why? ez miért nem jó, hiszen a magyarban is ott van a hogy szócska. másban nem is különbözik a jó megoldástól

3/5/2014, 4:26:15 AM

radnaitomi

Mert az angolban ha egy mondatot beágyazunk egy másikba, akkor a beágyazott mellékmondatot az a kérdőszó vezeti be, ami eredetileg volt a mondatban. Ha nem volt benne, akkor bekerül az 'if' vagy a 'whether'. Semmiképp nincs mellettük a 'that' is.

  • What are you doing? - He asked me what I was doing.

  • Why do you sleep? - The question is why we sleep.

  • Are you coming? - He wanted to know whether I was coming.

A fenti mondatban egy ilyen beágyazás történik, csak a mellékmondat elég rövid, mindössze a 'why' van benne. Ettől függetlenül, a beágyazási szabály működik.

  • Why? - Ask him why.
3/5/2014, 9:14:44 AM

zsalica

Köszönöm, ez kimeritő magyarázat volt. A tanulmányaimban még nem tartok a beágyazott mondatoknál. Nem hallottam még erről. Hogy mik vannak???? :) :) A mai napon viszont utána nézek részletesen.

3/5/2014, 1:41:52 PM

radnaitomi

Nagyon szívesen. :)

Hívják ezt a beágyazott szerkezetet (embedded sentences) úgy is, hogy 'reported speech'. Mert nagyon gyakran használjuk arra, hogy valaki által kimondott mondatokat idézzünk.

'I like you', he said. - He said he liked me. (Itt egy állítását idéztük.)

Szóval lehet, hogy inkább ilyen név alatt találod meg. (Nyelvkönyve válogatja, melyik kifejezést szereti inkább erre.)

3/5/2014, 3:18:47 PM

timi839

Ez egy hasznos válasz volt nekem is!

3/28/2014, 4:33:55 PM

GborSzalay1

Én is belefutottam, köszi a választ! :)

5/7/2014, 3:28:10 PM

czelli

én is beírtam "that" szócskát, de nagyon bántotta a fülemet, hogy "that why". Éreztem, hogy nincs ilyen. köszönöm a magyarázatot.

3/9/2016, 10:44:20 AM

mapa40

De jó! Én 350 nap gyakorlás után ötletem sem volt a fordításról. De talán ezzel megint tanultam.

12/28/2016, 12:51:43 PM
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.