Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"I hope that he returns tomorrow."

Çeviri:Ben umarım o yarın geri döner.

4 yıl önce

35 Yorum


JesterHeadache

"Yarın döner diye umuyorum." dedim, yanlış çıktı. Türkçe kullanım açısından sizce de yanlış bir çeviri mi yaptım? Yaptığım çevirinin daha doğru ingilizcesi ne olabilir?

4 yıl önce

seckin29

Ben de aynı çeviriyi yaptım ancak kabul etmedi. Asıl ilginç olan cevabın kendisi, "ben umarım o yarın geri döner" gibi, Türkçe'de bir kalıp maalesef bulunmaktadır.

2 yıl önce

yagmurceylan

kimin döndüğünü de söylemelisin . Ve bu kişi geri dönmelidir.

1 yıl önce

sena762422

umarım basa alıcan hope dedegı ıcın

11 ay önce

zkoreken08

Ümit yerine umut dedim kabul etmedi

2 yıl önce

yagmurceylan

çünkü ikisi farklı kelimeler ve anlamarı farklı.

1 yıl önce

HamzaYiitD

O umarım yarın geri dönerle ben umarım o yarın geri dönerin farkı nedir?;)

2 yıl önce

TCGlayYlma

that ne kardeşim

3 yıl önce

KartalKapt

hope that olarak bir kalıp düşün. şunu umarım şeklinde basitçe türkçeye çevrilen bu dilin mantığında önce umuyor sonra umduğunu açıklıyor oradaki that ikisi arasında bağlaç oluyor.

3 yıl önce

ilkan4

umarim ki o yarin donecek neden yanlis?

3 yıl önce

yagmurceylan

Geri dönmesi gerektiğini de söylemeliydin.

1 yıl önce

Burak334839

ecek acak eki nerden geldi kardeşim o gelecek zamanda oluyor bu geniş zaman

1 yıl önce

nr_cakir

Burada 'that' -ki baglacı gorevinde sanırım!

3 yıl önce

ismail912039

Ki bağlacı görevinde doğru ama kullanmasak ne olur acaba kendim hazır cümle gördüğümde that in ne için olduğunu anlıyorum ama biri cümle kur dese ben that kullanmalıyım kullanmamalımyım bilemiyorum

3 ay önce

AdemYildiz0

Yarına yazdık mı neden hep hatalı oluyor.

2 yıl önce

Khoomei

"Yarın onun geri döneceğine inanıyorum" dedim ancak yanlış çıktı. "Ben umarım o yarın geri döner" sözü Türkçe gramer kurallarına ne kadar uyuyor düşünmekteyim.

2 yıl önce

JavaLoper

'believe'kullanılmamış ki soruda ayrıca 'return' kullandığn zaman ille de geri dönmek değil dönmek manasını da çıkarabilirsin

2 yıl önce

thebabegirl

umarım yarına döner yazıyorum kabul edilmeli sıkıldım artık doğru nesi yanlış

2 yıl önce

nimesay_y

Anlatım bozukluğu gibi bir cümle oldu türkçesi. Kafa karıştırıcı ...

2 yıl önce

AlperAdali

"yarın döneceğini umarım" doğru kabul etti

2 yıl önce

Ynsbsrsln

yarın döneceğini umuyorum. iyi ki kabul etti cevap çok devrik olmuş çünkü.

2 yıl önce

darthvader135

''I hope that he returns tomorrow.'' ile ''I hope he returns tomorrow.'' arasında anlam olarak ne fark var acaba?

2 yıl önce

Beyza935325

O umarim yarin doner dedim yanlis dedi

2 yıl önce

MuratTokalak

''that'' in görevini sorabilir miyim ?

2 yıl önce

CemalBalc

"dilerim yarın döner" cevabını da kabul etmesi lazım.

1 yıl önce

SiriusBlack99

Cümle devrik olduğu için cümleyi bir türlü kuramadım ya

1 yıl önce

Enesayduan

hope that umarım anlamında kalıptır.

1 yıl önce

tragonya

"Ben umarım o yarın geri döner" devrik bir cümle. Anlam olarak "yarın döneceğini umuyorum" diye çevirmesi gerekir.

1 yıl önce

buketsevcan

Alternatif olarak gördüğünüz cevapları rapor edin.

1 yıl önce

clkemin

"Ben umarım o yarın geri döner. " şeklinde ama anlatım bozukluğu var.

"Umarım yarın döner. " olmalı.

1 yıl önce

EmrullahEr14

That ne anlam ifade ediyor

1 yıl önce

sena762422

soru bıraz sacma ama ben dogru yaptım zor degıl

11 ay önce

Eypcan810985

Ben umarım o yarın döner diye saçma bir cümle türkçede olamaz.Umuyorum yarın bana döner.olmalıdır :)

3 hafta önce

Murat3232

That'ı bir türlü anlayamadım

1 hafta önce

Yusuf350898

benim cevabım kabul edilmiyor

18 saat önce