1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Die Hunde fressen Brot."

"Die Hunde fressen Brot."

Çeviri:Köpekler ekmek yer.

February 18, 2017

17 Yorum


buse4949

Peki köpek ekmek yer Almanca nasıl söylenir


Eluvian_

Belli bir köpekten bahsediyorsak "Der Hund frisst Brot.", genel olarak köpek türünden bahsediyorsak "Hunde fressen Brot."


MustafaKIL347179

Katılıyorum doğru


MustafaKIL347179

Die Hunde fressen Brot


TurkanHaji

Die hunde fressen brot


Efsun790189

Neden die kullanılmış


MustafaKIL347179

Köpekler çoğul olğu için artkel die olur.


samuraydragon

"köpekler ekmek yerler" de doğru sayılamaz mı?


SabineBergmann1

Köpekler ekmek yerler = Hunde fressen Brot ( genellikle, butün köpekler ekmek yerler.) Köpekler ekmek yiyorlar = Die Hunde fressen Brot (belirli, benim, senim köpekler, sokakta köpekler....)


Ist490466

Farki simdi anladim cok sagolun


MustafaKIL347179

O birebir Türkçe çerisidir,fakat Almanca da hangi köpekler sorusunu sordumuz da belirsizlik var işte burada Almanca dil bilgisi kuralı diyebiliriz.Köpekler ekmek yer


archdaisy

"Wir essen Tomaten" diyoruz genel kullanıldığı için peki burda neden "Die Hunde fressen BrotEN" demiyoruz da "Brot" diyoruz?


SabineBergmann1

das Brot - die Brote Mümkün: Die Hunde fressen DIE Brote. Birisi 2,3,4 ... somun ekmek bıraktı. ama köpeklerin sadece et değil ekmek yediğini söylemek istiyorsanız, 'Die Hunde fressen Brot' gerekli.


Fratner3

Anladigim kadariyla Brot sayilamayan nesnelerden oldugu icin cogul halde kullanmak zorunda kalmiyoruz


Tarik0164645

Eger anlamakta zorlanirsaniz klavyenizin dilini almancaya cevirip klavyedeke ses kaydedme tusuna ve ordaki soyletme tusuna basarsaniz kendi kendine yaziyor


Agamemnon615431

"Yiyor" ile "yer"arasında ne gibi bir fark var ki ?


SabineBergmann1

yiyor: Die Hunde fressen (gerade-şu anda) Brot. yer: Die Hunde fressen Brot. (im allgemeinen - genel olarak) , yer: Hunde fressen Brot (genel olarak - tüm köpekler)

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.