1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Nekem nincsenek meg azok a k…

"Nekem nincsenek meg azok a könyvek, amelyekről beszélünk."

Fordítás:I do not have the books of which we speak.

March 6, 2014

14 hozzászólás


miskei

azok a könyvek. those books lenne helyes, továbbá miért nem fogadja el az about which kifejezést,ráadásul ajánlja is!


Nadybabe

mert nincs egyben. vagy: of which we speak , vagy which we are talking about. egy másik megoldás amit elfogadott tőlem : I don't have those books that we are talking about.


yatze81

akkor azért tehetnének vesszőt a két szó közé, hogy a naívan segítséget kereső ne veszítsen egyből életet...


Jutas

én is rontottam:"...of which we are talking about" -gondolom az of és az about üti egymást


Bagyes

Amit Tőled "elfogadott" olyan mondat nem is volt! Én is a "those"-t hiányolom. Szerintem az ő mondatuk helytelen, be is jelentettem.


ironcameleon

Az ő mondatuk teljesen rendben van.


[törölt felhasználó]

    Talk about lenne sztem helyesen, nem?


Csongor222

    A 'speak'-et, akkor használjuk, ha egy nyelvet beszélünk, de ha valamiről beszélünk, akkor 'tell'. Vagy rosszul tudom?


AlmsiL

    Én úgy tanultam, hogy az "of" a végére is kerülhet. I do not have the books which we speak of.


gotaTemesv

    Én így írtam, és elfogadta.


komaromipisti

    those books ezt gondolom én is és az about which....ez az of which teljesen összezavar


ironcameleon

    A "those"-t csak akkor használják, amikor először rámutatnak vagy rákérdeznek valamire (többes számú dologra), a továbbiakban már csak "they"-t mondanak, vagy határozott névelővel említik meg őket (the books - azok a könyvek, amikre korábban már rámutattak).

    Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.