"Itisnotnecessary."

Fordítás:Nem szükséges.

4 éve

12 hozzászólás


Gaurusz.hu
Gaurusz.hu

Az én válaszom: szükségtelen - tehát egyszerű fosztóképzőt sem fogad el, ami helytelen, azaz it isn't right. A "nélkülözhetetlen" egy súlyozott fogalom, a "szükséges" nem jelent kizárólagosságot.

4 éve

AkosSz.

A szükségtelen az leginkább az "unnecessary". Vagyis van rá külön szó. Ahogy egy adott helyzetet is ki tud fejezni a magyar, hogy "nem szükséges" - "szükségtelen", úgy az angolban is van egy szavas és mondat szerkezetből álló változat is. Jelentése persze mindkettőnek ugyan az, de most itt ezt a szerkezetet mutatták be. Igaz ez angolról magyarra mindegy, de a rendszer oda-vissza kompetensnek tárolja el a válaszokat.

4 éve

PalNagy

Attól még jó lenne a "szükségtelen", hiszen ahogy te is írod, a jelentse ugyanaz.

4 éve

AkosSz.

Rokon értelmű kifejezések, de a két szó nem ugyanaz (még ha a szótő egyforma is). Egy kötetlen társalgásban megválaszthatnád, hogy melyiket használod, de egy kötött fordításnál a 'not necessary'-t (mellék név tagadása két szóban) nem fordíthatod keresztbe a 'unnecessary'-vel (melléknév fosztóképzővel), mert akkor helytelenül fordítasz.

4 éve

aehdu

A meglatasod egyertelmuen helyenvalo, a rendszer ugy zagyvalja ossze a ketiranyu forditasi feladatokat, hogy ezzel egy csomo kavarodast tud csinalni azoknak a fejeben, akik azert jottek ide hogy tanuljanak, es nem azert, hogy begyujtsek a mar jol begyakorolt nyelvtudasokkal a napi potsikerelmenyadagot

3 éve

esponta

"A nem kell" az miért nem jó?

3 éve

AkosSz.

Pontosan azért, amiért a "krumpli főzelék volt ebédre" mondatot, nem fordíthatod úgy, hogy "meleg étel volt ebédre". Noha az igazságot lefedi, de nem az a helyes fordítása. A "necessary" fordítása "szükséges" és nem pedig "kell", ami pedig a "have to" vagy a "must" lenne.

3 éve

laszlo003

"nem kell" nem helyes?

2 éve

Gaurusz.hu
Gaurusz.hu

Kösz, megjegyzem.

4 éve

adi64

"nem nélkülözhetetlen" szerintetek nem jó?

4 éve

AkosSz.

Egy példa kérdéssel válaszolnék, hogy érthető legyen: 'vigyek kabátot?'. Szerinted erre válaszként a 'nem szükséges' mellett ugyan olyan jó lenne a 'nem nélkülözhetetlen'?

4 éve

Kateru62

Köszi a hozzá szólásokat ! Sokat segítesz! :)

3 éve
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.