1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Sie steigt aus dem Bus aus."

"Sie steigt aus dem Bus aus."

Çeviri:O otobüsten iniyor.

February 20, 2017

6 Yorum


kzmen

Wir steigen aus dem Auto/ biz arabadan iniyoruz.Sie steigt aus dem Bus aus/o otobüsden iniyor. Nerdeyse aynı iki cümleden neden birinde aus eki iki kere yazılmış?Anlamadım..


candost2

aussteigen ayrılabilen bir fiil. Wir steigen aus dem Bus aus. En sondaki aus: aussteigen fiilinden geliyor. Cümle içinde steigen dan sonra yer alan aus ise dan, dan anlamına gelen Dativ Präposition. ...aus dem Bus: otobüsten gibi.. Bu durum ayrılabilen fiilerle yapılan cümlelelerde karşılaşılan bir durum. Örnek: aufpassen --> Pass auf dich auf. (Kendine dikkat et!)


adakrgl

Aussteigen inmek einsteigen binmek , ayrılıyor bu fiiller ein ve aus sona geliyor


imatalmeva

Ben de anlamadım neden 2 defa yazılmış ?


SabaBenzer

Aus neden iki kez kullanılmış??

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.