1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "He wrote three books in thre…

"He wrote three books in three years."

Çeviri:O, üç yılda üç kitap yazdı.

March 6, 2014

19 Yorum


Sukru_Dasdemir

"O, üç kitabı üç yılda yazdı" diyemeyiz. "Üç kitabı" derken belli olan üç kitaptan bahsediyor oluruz. Oysa burada belirgin bir şey yok ve sadece üç yil icinde uc kitap yazildigi soyleniyor.

O şekilde soyleyebilmek icin "belirlilik eki" (diyebileceğimiz) "THE' kelimesini kullanmamız gerekir.

Yani: "He wrote "the three books" in three years"

Three books: -herhangi- üç kitap

The three books: -bahsettiğimiz- üç kitap

A boy: -herhangi bir- oğlan

The boy: -bildiğimiz, işaret ettiğimiz- oğlan


suvari58

"o üç sene içerisinde üç kitap yazdı" dedim yanlış cevabı verdi. "o,üç sene içinde üç kitap yazdı" olacakmış :X Ne fark varsa?


muratemre23

Aynen bende "üç senede üç kitap yazdı" dedim hata vedi


Glsena616356

Ama birebir istiyor o yüzünden "year" direkt anlamı" yıl " olucak


RenginOsan

Aynen bende öyle yazdım yanlış dedi


Glsena616356

Birebir istediği için eş anlamlılarını koyunca olmuyor


AliTaskoparan

'in' yerine 'per' kullanabilir miydik? Yoksa 'per'den sonra tekil bir nesne gelmesi şart mı?


AhmetSaidN

Hayır. Anlamı bozarsın. Hayatı boyunca her üç senede üç kitap yazmış anlamına gelir. Bir nevi ortalama gibi. Tekil şartı yok bildiğim kadarıyla.


HilalKse

Arkadaslar uc kitab-i deyince cumlede sanki the( belirtme durumu ) varmis gibi, yanlisinizin ne oldugunu anlamadan kiziyorsunuz, lutfen " the" ye dikkat :)


CanOtur

"3 yıl içinde 3 tane kitap yazdı" yazdım ama kabul etmedi. Bu tarz durumları düzeltmeleri lazım bence de.


Kutluturk

Burada three books tan önce the, three years tan önce de for olması gerekmez mi?


FeyizzSahin

o, üç yılda üç tane kitap yazdı.


Ghostman

seneyi neden kabul etmiyor?


0kanArslan

üç yıl içerisinde yazdım, üç yıl içinde olacak deyip yanlış kabul ediyor saçmalık.


BURAKKOPMA

Merhaba önceden bir alıştırmayı geçince diğeri açılırdı şimdi bi kral taçı geldi öle olmuyor nedenini bilen var mı?


Seda970814

in three years üç yıl sonra demek değil mi?


Anl870711

Hayır. Üç yıl içinde veya üç yılda anlamındadır. Sizinki three years later olmalı.


Fatih339956

O üç yıl içerisinde üç kitap yazdı kabul etmedi


Atomkarnca8

Tamam söyleyeceğim kapatıyor kendini ❤❤❤❤❤ şey

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.