Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Mężczyźni"

Tłumaczenie:The men

4 lata temu

15 komentarzy


Endriu495388

Ktoś może mi powiedzieć czy zawsze piszemy the/a? I czy bez też jest dobrze?

1 rok temu

Emwue
Emwue

W liczbie pojedynczej przed rzeczownikami policzalnymi zawsze, chyba że rzeczownik poprzedza już inny określnik, jak na przykład przymiotnik dzierżawczy.

W liczbie mnogiej, przedimek nieokreślony(czyli a/an) nie występuje, bo sama liczba mnoga jest już w pewnym sensie „nośnikiem nieokreśloności” – jeśli nie mówisz o konkretnych mężczyznach, książkach itd. itp.(gdzie użyjesz the), to jest to przecież jakaś nieokreślona masa wszystkich mężczyzn, książek itd. itp.. Tak samo jak w liczbie pojedynczej, przedimek może zostać zastąpiony przez inny określnik.

Bez jakiegoś określnika(przedimki są typem określników), policzalny rzeczownik w języku angielskim nie może istnieć poza słownikami – powodem, w dużym uproszczeniu, m.in. jest to, że angielski nie ma, w zasadzie, form fleksyjnych, przez co, na przykład, przymiotnik może wyglądać dokładnie jak rzeczownik a różnić się będzie właśnie tym, że rzeczownik poprzedza określnik. Porównaj:

  • 'He is professional' = „On jest profesjonalny” (przymiotnik!)
  • 'He is a professional' = „On jest profesjonalistą” (rzeczownik!)

Jedna mała literka, a sens zdania zupełnie inny, także przedimków trzeba pilnować, nawet jeśli dla nas nie ma to wielkiego sensu. ;)

1 rok temu

antosia.zabroni

Ale dużo piszcie :) chciałabym dać wam lingota ale Nie wiem jak to zrobić.Może mi ktoś wytłumaczyć?

1 rok temu

Pszczka10

Musisz umieć wytłumaczywać

2 miesiące temu

Madzia208850

Można napisać The men/Men

1 rok temu

Pszczka10

No

2 miesiące temu

ZuziaSalac1

Napisałam Mem i zaliczyło.. To znaczy, że mężczyźni są memami

11 miesięcy temu

Pszczka10

Bo to mężczyźni a nie Man czyli mężczyzna

2 miesiące temu

AlQa6

Łatwe tylko 1 poziom xx

11 miesięcy temu

Mateusz77777777

Super

4 miesiące temu

Pszczka10

No

2 miesiące temu

eyes80575

A czemu nie ,,a,,

1 rok temu

EdiOlech

Mężczyźni to w przetłumaczeniu na Angielski to ,,The Mans" a nie ,,The Man"

3 miesiące temu

Ktos_kto_paczy

Mężczyźni to ' Men' nie 'Mans' bo już kiedyś taki błąd zrobiłam i sam nauczyciel mi mówił że l. poj. to 'man' a l. mn. to 'men'.

1 miesiąc temu

Pszczka10

Łatwe

2 miesiące temu