"Mężczyźni"

Tłumaczenie:The men

4 lata temu

27 komentarzy


Endriu495388

Ktoś może mi powiedzieć czy zawsze piszemy the/a? I czy bez też jest dobrze?

1 rok temu

Emwue

W liczbie pojedynczej przed rzeczownikami policzalnymi zawsze, chyba że rzeczownik poprzedza już inny określnik, jak na przykład przymiotnik dzierżawczy.

W liczbie mnogiej, przedimek nieokreślony(czyli a/an) nie występuje, bo sama liczba mnoga jest już w pewnym sensie „nośnikiem nieokreśloności” – jeśli nie mówisz o konkretnych mężczyznach, książkach itd. itp.(gdzie użyjesz the), to jest to przecież jakaś nieokreślona masa wszystkich mężczyzn, książek itd. itp.. Tak samo jak w liczbie pojedynczej, przedimek może zostać zastąpiony przez inny określnik.

Bez jakiegoś określnika(przedimki są typem określników), policzalny rzeczownik w języku angielskim nie może istnieć poza słownikami – powodem, w dużym uproszczeniu, m.in. jest to, że angielski nie ma, w zasadzie, form fleksyjnych, przez co, na przykład, przymiotnik może wyglądać dokładnie jak rzeczownik a różnić się będzie właśnie tym, że rzeczownik poprzedza określnik. Porównaj:

  • 'He is professional' = „On jest profesjonalny” (przymiotnik!)
  • 'He is a professional' = „On jest profesjonalistą” (rzeczownik!)

Jedna mała literka, a sens zdania zupełnie inny, także przedimków trzeba pilnować, nawet jeśli dla nas nie ma to wielkiego sensu. ;)

1 rok temu

antosia.zabroni

Ale dużo piszcie :) chciałabym dać wam lingota ale Nie wiem jak to zrobić.Może mi ktoś wytłumaczyć?

1 rok temu

Pszczka10

Musisz umieć wytłumaczywać

7 miesięcy temu

Madzia208850

Można napisać The men/Men

2 lata temu

buskes76

1) Liczba mnoga;
a) "The mEn" - "( konkretnie określeni dla rozmówców ~Ci) Mężczyźni (i nie żadni inni!)"
b) "mEn" - "Mężczyźni (tak w ogólności ~ jacyś ~ bez odniesienia do konkretnej grupy ~ ewentualnie pierwszy raz określani / wspominani wśród rozmówców)" ~ W liczbie mnogiej (jak i dla niepoliczalnych) NIGDY "a/an" !
2) Liczba pojedyncza;
a) "The mAn" - "(~Ten) Mężczyzna"
b) "A mAn" - "(~jakiś) Mężczyzna" ~ dla nieokreślonych policzalnych w liczbie pojedynczej "a/an"

3 tygodnie temu

Pszczka10

No

7 miesięcy temu

ZuziaSalac1

Napisałam Mem i zaliczyło.. To znaczy, że mężczyźni są memami

1 rok temu

Pszczka10

Bo to mężczyźni a nie Man czyli mężczyzna

7 miesięcy temu

AlQa6

Łatwe tylko 1 poziom xx

1 rok temu

Mateusz77777777

Super

9 miesięcy temu

Pszczka10

No

7 miesięcy temu

buskes76

1) Liczba mnoga;
a) "The mEn" - "( konkretnie określeni dla rozmówców ~Ci) Mężczyźni (i nie żadni inni!)"
b) "mEn" - "Mężczyźni (tak w ogólności ~ jacyś ~ bez odniesienia do konkretnej grupy ~ ewentualnie pierwszy raz określani / wspominani wśród rozmówców)" ~ W liczbie mnogiej (jak i dla niepoliczalnych) NIGDY "a/an" !
2) Liczba pojedyncza;
a) "The mAn" - "(~Ten) Mężczyzna"
b) "A mAn" - "(~jakiś) Mężczyzna" ~ dla nieokreślonych policzalnych w liczbie pojedynczej "a/an"

3 tygodnie temu

eyes80575

A czemu nie ,,a,,

1 rok temu

EdiOlech

Mężczyźni to w przetłumaczeniu na Angielski to ,,The Mans" a nie ,,The Man"

8 miesięcy temu

Ktos_kto_paczy

Mężczyźni to ' Men' nie 'Mans' bo już kiedyś taki błąd zrobiłam i sam nauczyciel mi mówił że l. poj. to 'man' a l. mn. to 'men'.

6 miesięcy temu

Pszczka10

Łatwe

7 miesięcy temu

Bandyta7

Czemu MĘŻCZYŹNI to THE MEN a moim zdaniem powinno być THE MENS

1 rok temu

Pszczka10

To źle myślisz o tym!.....................................

7 miesięcy temu

Ktos_kto_paczy

No właśnie nie, l. poj. 'Man' a l. mn. to 'Men' i różnią się tylko 'a i e'

6 miesięcy temu

Hania471134

Głupie to bo trudno to zapamiętać że men to mężczyźni a man to męzczyzna

10 miesięcy temu

LukeFeldge

A jak dziwnie brzmi peoples np.

4 lata temu

AmvixPL

Dziwnie brzmi, bo nie mówi się tak. People to liczba mnoga (ludzie), więc nie możesz do tego dodać "s". People = ludzie Person = osoba

4 lata temu

KarolBak

Nie piszę sie the mens ?

4 lata temu

yuioyuio

man = mężczyzna

men = mężczyźni

4 lata temu

helasiek

Podziwiam cię yuioyuio

3 lata temu

antosia.zabroni

Mam 3 lingoty:(

1 rok temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.