Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"They put their shoes on."

Çeviri:Onlar ayakkabılarını giyerler.

4 yıl önce

15 Yorum


kablll

Put.....................on şeklinde mi kullanılıyor sadece?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

evet

4 yıl önce

jzlcdh
jzlcdh

"They put on their shoes." olur.

2 yıl önce

serhatteren

Putun 2. hali de put giydiler de olur

2 yıl önce

osimat

Onlar onlarin ayakkabilarini giyer neden kabul edilmiyor? Iki grup olabilir bir gruptakiler diger gruptakilerin ayakkabilarini giyebilir diye düşünülebilir. Eger bu kabul edilmiyorsa onlar kendi ayakkabilarini giyer seklinde olmaliydi

4 yıl önce

mervanyalcindag

"their shoes"=onların ayakkabıları burdaki (-ı) iyelik eki zaten onların olduğunu belirtiyor. "kendi ayyakkabılarını giyer" olması için ayrıca "own" kelimesinin olması lazım.

3 yıl önce

mars666

Onlar ayakkabılarını giydiler de kabul edilmeliydi

2 yıl önce

NiraGvn
NiraGvn

there ile their arasında okunuş farkı var mı? Yoksa cümlenin gidişatından mı anlamamız gerekiyor. Her seferinde sıkıntı yaşıyorum.

3 yıl önce

archdaisy

Okunus farkı var biri 'der' diğeri 'deyır' diye okunur

3 yıl önce

kbrazl
kbrazl

put on sadece ayakkabı falan giymek için mi kullanılıyor yoksa genel mi kullanılıyor?

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

genel

4 yıl önce

mervanyalcindag

put'un üzerine gelince "They put"= koydular karşılığı ilk önce geliyor. ve "put on" aşağıda ok'a basmadan görünmüyor. Cümleye göre karşılığını özelleştirme özelliği var mı bilmiyorum ama varsa, bu örnek için "put on" öne çekilmeli. Yoksa; yapacak birşey yok :)

3 yıl önce

GoncaRabia

they wear their shoes desek yanlış mı olurdu?

3 yıl önce

jzlcdh
jzlcdh

O biraz farklı bir anlama. Nasıl anlatabilirim? Örneklerle acaba:

"They put on their new shoes in the shop to make sure they fitted OK."

"They wear their shoes in winter and their sandals in summer.

Yani "put on" kışı bir zaman ayakkıbasız haleden ayakkıbılı haleye. Ama "wear" ayakkıbalı halede uzun bir zaman.

2 yıl önce

husonet

Aradaki farki ben anlamadim

2 yıl önce