1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "I have an orange plate."

"I have an orange plate."

Tłumaczenie:Mam pomarańczowy talerz.

March 6, 2014

12 komentarzy


zolza24

Na tym etapie nauki nie było kolorów


PaulinaLew3

Ale "orange" ma dwuznaczne tłumaczenie tak jak w polskim (owoc: pomarańcza, kolor: pomarańczowy).


Natkaa101

No właśnie , zgadzam się z tobą. Nie było kolorów na tym etapie


Misiek14.01.2017

Ja niewiem bo sobie powtarzam;))


IzaWitkows1

Ja też się powtarzam


betib12

Dlaczego przed kolorem orange pisze sie an????


yuioyuio

Tak naprawdę przedimek jest przed rzeczownikiem, czyli gdyby nie było koloru, to zdanie brzmiałoby "I have a plate". Miejsce przymiotnika jest między przedimkiem "a" a rzeczownikiem "plate", ale ponieważ "orange" zaczyna się od samogłoski, to "a" zmienia się w "an".


Scottishfuels

Mam talerz pomarańczy.Czy to złe tłum?


winkel.89

Tak, ponieważ po pierwsze jest liczba pojedycza pomarańcza, a po drugie szyk zdanie wskazuje na cos innego. Żeby napisać, że masz talerz pomarańczy koniecznym byłoby napisać: I have a plate of oranges.


PaweObryck

Temat o jedzeniu, a wchodzą kolory i wprowadzają w błąd, pomarańczowy talerz?


Victoria491285

You are coll!! Wiki


Agusia606614

I have an orange plate

Powiązane dyskusje

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.