Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"The sale of the car was fast."

Çeviri:Arabanın satışı hızlıydı.

1 yıl önce

7 Yorum


ebnem156735

Aracin satisi hizliydi niye yanlis?

1 yıl önce

Eluvian_
  • Araç = vehicle

Araç dediğimiz şey bir araba, uçak, tren, tekerlekli sandalye gibi akla gelebilecek bu tarz şeyler olabilir. Ancak araba, sadece arabadır (car).

1 yıl önce

auditorlevent

Bu verdiğiniz örneğin neresi geçmiş zaman (hızlıydı) ....bir açıklama yaparsanız memnun olurum.belki ben bir şey kaçırmış olabilirim !!!

1 yıl önce

Eluvian_

Size cumlenin genis ve gecmis hallerini ayni anda gosterecegim, belki o sekilde daha iyi gorebilirsiniz.

  • Genis: The sale of the car is fast.
  • Gecmis: The sale of the car was fast.

"Am/is/are" = Fiilin birinci hali ... "Was/were" = Fiilin ikinci hali

Baska bir ornek:

  • I am not fine now. = Su an iyi degilim.
  • I was not fine then. = O an iyi degildim.
1 yıl önce

auditorlevent

Teşekkür ederim

1 yıl önce

auditorlevent

Araba hızlı satıldı ...yı neden kabul etmiyor..aynı anlam ve ifadeleri kabul etmeli ki sağlam ilerleyelim. Sistem de zaten (Arabanın satışı hızlıydı )...dedi. şimdi benim cevabımla sistemin cevabı en küçük bir mana farkı var mı? Sormak istedim sadece

1 yıl önce

Eluvian_

Ayni dilbilgisi yapisinda degil bahsettiginiz cumle. Sizin bahsettiginiz sey edilgen (passive voice) gecmis zaman.

  • Araba hizli satildi. = The car was sold fast.

Bakin cumleye, tamamen degisti.

  • oznesi: yok
  • nesnesi: araba
  • catisi: edilgen
  • fiili : sell

Ama asil cumlenin ogeleri ise:

  • ozne : arabanin satisi
  • fiil : was (-ydi)
  • cati: etken
  • nesne: yok
1 yıl önce