"Czy przeczytałeś już tę książkę?"

Tłumaczenie:Have you read the book yet?

4 lata temu

11 komentarzy


Arcia2

|Zdanie pojawia się w dziale w którym jeszcze nie przerabiałam tego czasu!!

4 lata temu

Hapol

Nie bylo jeszcze czasu przeszłego.

4 lata temu

PrzemysawN4

W pytaniu po polsku nie ma jeszcze, natomiast w tłumaczeniu jest yet, dlaczego?

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

w przeczeniach: yet = jeszcze

w pytaniach: yet = już

4 lata temu

dorisferenc

To ja specjalnie pisze czas terazniejszy żeby przyjelo, bo nie bylo jeszcze przeszlego, a tu się okazuje że jednak przeszly

4 lata temu

RobertMurawski
RobertMurawski

Czy konstrukcja have.....czasownik oznacza czynność dokonaną (przeczytałeś a nie czy czytałeś) ?

1 rok temu

Yola448704
Yola448704

Zakończona ("dokonana") czynność, a polski czasownik w formie dokonanej to dwa różne pojęcia... Konstrukcja czasu Present Perfect daje do zrozumienia, że czynność czytania, choć trwała aż do chwili obecnej, jest już zakończona, niezależnie od tego, czy czytało się, czy przeczytało jedną stronę, dwa rozdziały, czy też całą książkę od deski
do deski.

Zatem w tłumaczeniu z angielskiego, mogą być poprawne dwa zdania
w czasie przeszłym, jedno z czasownikiem w formie dokonanej i drugie
z czasownikiem w formie niedokonanej:
Have you read this book? - Czytałeś / Przeczytałeś tę książkę?
Have you thought about it? - Myślałeś / Pomyślałeś o tym?
Have you had your tea? - Piłeś / Wypiłeś swoją herbatę?

7 miesięcy temu

backrzysz

czyli "have you yet read that book" to jest niedopuszczalna składnia? musi być already zamiat yet?

1 rok temu

Krzysztof176889

"Did you read the book already" - również zalicza

9 miesięcy temu

Anna676141

A może być already zamiast yet?

3 miesiące temu

snopkosia

nie rozumiem dlaczego ,może ktoś mi wytłumaczy bo nie znam tego czasu ...

2 tygodnie temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.