"The food is expensive as ever."

Tłumaczenie:Jedzenie jest drogie jak zawsze.

March 7, 2014

26 komentarzy


Arcia2

Śmieszne jest to że jedno zdanie angielskie może znaczyć po polsku dosłownie 2 przeciwne zdania...to zdanie można tłumaczyć "To jedzenie jest drogie jak zawsze" albo "to jedzenie jest drogie jak nigdy" co znaczy kompletnie co innego -.-

March 7, 2014

buskes76

ever najczęściej znaczy kiedykolwiek, oraz także; w twierdzeniach - zawsze a w przeczeniach - nigdy. Być może wynika to też z faktu że w j. en. nie stosuje się podwójnych przeczeń tak jak w j. pl. W pl. można nawet użyć w niektórych przypadkach wielokrotnie przeczenia np. "jak nigdy nie jest nieśmiały", w j. en. jest to niedopuszczalne i dlatego niektóre słowa w tłumaczeniu na pl. mają właśnie (czasem) odwrotne znaczenia - bo w j. pl. używamy ich z dodanym kolejnym (/jako kolejnego) w zadaniu przeczeniem(/a) a w j.en. bez przeczenia jeśli w zdaniu mamy jakieś inne przeczenie.

December 6, 2015

Jack.Elliot

the food is as expensive as ever

the food is always expensive

Food is always expensive

March 12, 2014

dun3rr

nie ponieważ: ever = zawsze, never = nigdy

June 15, 2014

Yola448704

Gdy mówi się o cenach, to mówi się o handlu, czyli o artykułach spożywczych, które znajdują się u producentów, w magazynach,
na półkach sklepowych, czyli o ŻYWNOŚCI, a nie o JEDZENIU.

Poprawne i naturalne tłumaczenie na język polski:
ŻYWNOŚĆ jest droga, jak zawsze/ŻYWNOŚĆ, jak zawsze, jest droga

Animal FOOD - POKARM/ PASZA/ KARMA/ ŻARCIE dla zwierząt

JEDZENIE, jak samo słowo wskazuje, służy do jedzenia, bo jest już ugotowane, upieczone, usmażone, gotowe do spożycia, na stole,
albo nawet na talerzu, czyli jest to posiłek, potrawa, danie, obiad...

October 27, 2017

Jasio772932

Potocznie też się mówi, że jedzenie podrożało.

March 15, 2019

MT9009

Żywność jest droga jak zawsze.

April 29, 2014

Lehu2

No właśnie food to nie tylko jedzenie, również żywność, pokarm, jadło itp

August 8, 2014

dreamloomer

I przez cztery lata nikt nie ruszył tyłka, żeby wprowadzić tę odpowiedź jako prawidłową. Ktoś jeszcze zajmuje się tym kursem?

November 21, 2018

bas55

Dlaczego "żywność" nie zaliczył?

December 11, 2014

kachna01

Mi tez nie zaliczył źywność :( dlaczego?

December 11, 2014

lgrochowina

to jest bubel food w każdym słownik jest jako żywność jedzenie,pokarm,pożywienie. wiec żywność musi zaliczać

February 23, 2017

mamaMaja1

Słowo food ma kilka znaczeń: jedzenie, żywność, pokarm... Odpowiedź Żywność jest droga jak zawsze powinna być poprawna

April 23, 2017

123Tato321

Powinno byc: Zywnosc jest droga jak zawsze.

February 6, 2018

KleinJulia1

tak nie powinno być

April 4, 2017

Darek236443

Żywność i jedzenie to dwie różne rzeczy? Jedzenie jest dobre(w zdaniu)a żywność nie. Nie zgadzam się z tym.

July 6, 2019

Gregory009

Co myślicie o tym: "Żywnośc jest droga jaki nigdy przedtem" nie uznało ale ja bym uznał :)

September 6, 2015

Ellie959734

Jedzenie jest drogie jak zawsze czy Jedzenie jest drogie jak nigdy?

November 12, 2015

granat69

angielski to bardzo ubogi jezyk. jedno słowo ma dwa przeciwne znaczenia.

November 26, 2015

IrenaCh.

Dlaczego nie może być jak zwykle zamiast jak zawsze?

June 13, 2019

MichalKepn

"Jedzenie jest drozsze niż kiedykolwiek" i uznalo rowniez

October 14, 2015

DariuszMys

A dlaczego mi nie zaliczyło (Jedzenie jest zawsze drogie)?

December 20, 2018

lukasz.wojtowicz

Niż co?

March 21, 2014

Marcin115351

Napisałem "te jedzenie" zamiast "to jedzenie" i nie uznało mi.

August 20, 2017

jos2english

a dlaczego w tłumaczeniu jest ever = nigdy?

May 12, 2015

maigosia

NEVER NIGDY

March 9, 2016

Powiązane dyskusje

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.