"The food is expensive as ever."

Tłumaczenie:Jedzenie jest drogie jak zawsze.

4 lata temu

21 komentarzy


Arcia2

Śmieszne jest to że jedno zdanie angielskie może znaczyć po polsku dosłownie 2 przeciwne zdania...to zdanie można tłumaczyć "To jedzenie jest drogie jak zawsze" albo "to jedzenie jest drogie jak nigdy" co znaczy kompletnie co innego -.-

4 lata temu

buskes76

ever najczęściej znaczy kiedykolwiek, oraz także; w twierdzeniach - zawsze a w przeczeniach - nigdy. Być może wynika to też z faktu że w j. en. nie stosuje się podwójnych przeczeń tak jak w j. pl. W pl. można nawet użyć w niektórych przypadkach wielokrotnie przeczenia np. "jak nigdy nie jest nieśmiały", w j. en. jest to niedopuszczalne i dlatego niektóre słowa w tłumaczeniu na pl. mają właśnie (czasem) odwrotne znaczenia - bo w j. pl. używamy ich z dodanym kolejnym (/jako kolejnego) w zadaniu przeczeniem(/a) a w j.en. bez przeczenia jeśli w zdaniu mamy jakieś inne przeczenie.

2 lata temu

Jack.Elliot
Jack.Elliot

the food is as expensive as ever

the food is always expensive

Food is always expensive

4 lata temu

dun3rr

nie ponieważ: ever = zawsze, never = nigdy

4 lata temu

Yola448704

Duolingo, jeżeli mówi się o cenach, to mówi się o artykułach spożywczych, produktach spożywczych w magazynach, na półkach sklepowych, czyli o ŻYWNOŚCI a nie o JEDZENIU.

Polskie tłumaczenie powinno być:
ŻYWNOŚĆ, jak zawsze, jest droga / ŻYWNOŚĆ jest droga, jak zawsze

Animal FOOD - POKARM dla zwierząt / ŻARCIE dla zwierząt

JEDZENIE, jak samo słowo mówi, jest gotowe do jedzenia, ugotowane, upieczone, usmażone, przygotowane do spożycia, często już na stole, albo nawet na talerzu, czyli jest to posiłek, potrawa, przekąska, obiad...

1 rok temu

MT9009

Żywność jest droga jak zawsze.

4 lata temu

Lehu2

No właśnie food to nie tylko jedzenie, również żywność, pokarm, jadło itp

4 lata temu

bas55

Dlaczego "żywność" nie zaliczył?

3 lata temu

kachna01

Mi tez nie zaliczył źywność :( dlaczego?

3 lata temu

Ellie959734

Jedzenie jest drogie jak zawsze czy Jedzenie jest drogie jak nigdy?

3 lata temu

lgrochowina

to jest bubel food w każdym słownik jest jako żywność jedzenie,pokarm,pożywienie. wiec żywność musi zaliczać

1 rok temu

mamaMaja1

Słowo food ma kilka znaczeń: jedzenie, żywność, pokarm... Odpowiedź Żywność jest droga jak zawsze powinna być poprawna

1 rok temu

123Tato321

Powinno byc: Zywnosc jest droga jak zawsze.

9 miesięcy temu

Gregory009
Gregory009

Co myślicie o tym: "Żywnośc jest droga jaki nigdy przedtem" nie uznało ale ja bym uznał :)

3 lata temu

lukasz.wojtowicz

Niż co?

4 lata temu

MichalKepn

"Jedzenie jest drozsze niż kiedykolwiek" i uznalo rowniez

3 lata temu

granat69

angielski to bardzo ubogi jezyk. jedno słowo ma dwa przeciwne znaczenia.

2 lata temu

KleinJulia1

tak nie powinno być

1 rok temu

Marcin115351

Napisałem "te jedzenie" zamiast "to jedzenie" i nie uznało mi.

1 rok temu

jos2english

a dlaczego w tłumaczeniu jest ever = nigdy?

3 lata temu

maigosia

NEVER NIGDY

2 lata temu

Powiązane dyskusje

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.