Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"kobieta i jabłko"

Tłumaczenie:a woman and an apple

1 rok temu

18 komentarzy


Julia603446

Napisałam "woman and an apple" Serio? Musi być te "a"?

6 miesięcy temu

multilingual_m

Tak, bo to jest wszędzie w języku angielskim. Angielska mowa bez an/a/the brzmi niepoprawnie i dziwnie. To też Cię uczy różnicę pomiędzy a i an.

Tak samo jak w języku polskim usuwanie ten/tamten/itd brzmi dziwnie czasami. Np. "Mężczyźni noszą kolorowe szaliki." Brzmi jakbyś mówiła o wszystkich mężczyznach. A "Ci mężczyźni noszą kolorowe szaliki"... i wiesz że rozmowa jest o konkretnych mężczyznach. Takie "małe" rzeczy są BARDZO ważne w każdym języku :).

Pomimo tego że w języku polskim nie ma ekwiwalentnych słów nie znaczy że można ich uniknąć, bo wtedy sens zdania robi się bardziej niejasny w języku angielskim.

Na przykład, chcąc użyć tych słów w prawdziwym zdaniu musisz używać a/an/the. "The woman is eating an apple" albo "A woman is eating the apple" zmienia sens zdania. Pierwsze oznacza że już wcześniejszej w ciągu rozmowy mówiłaś o TEJ konkretnej kobiecie, i teraz dajesz więcej informacji o niej (w tym wypadku - co ona robi), czyli można zrozumieć (nie tłumaczyć) jako "ta znajoma kobieta je jakieś tam jabłko, ale nie wiem konkretnie jakie to jabłko albo skąd je wzięła". Drugie zdanie oznacza że miałaś konwersację o TYM konkretnym jabłku i mówisz że jakaś kobieta (nie wiesz jeszcze kim jest- albo za daleko i nie rozpoznajesz, albo nie znasz) je jabłko. Czyli można by zrozumieć jako "jajaś tam baba moje jabłko mi wyżera, no!"

Mam nadzieję że to pomogło! :)

3 miesiące temu

KatarzynaB969140

Ej ja nie dalam A i juz źle

6 miesięcy temu

David509582

Czemu jest te "an"

1 rok temu

Vitaminka458547

A i An przed rzeczownikiem oznacza,że dany rzeczownik jest w liczbie pojedyńczej. An stawia się przed rzeczownikami,które zaczynają się na samogłoskę.

3 miesiące temu

JanNowak476198

Ja też tego na początku niewiedziałem a więc spokojnie

8 miesięcy temu

multilingual_m

An jest przed słowami których DŹWIĘK zaczyna się samogłoskami. Po jakimś czasie jest to naturalne i nawet nie musisz myśleć o tym bo tak często to występuje w języku angielskim. Generalnie to przed a, i, u, e, o. Ale nie Y (brzmiące j) bo to nie jest normalna samogłoska w angielskim i często jest traktowane jako spółgłoska! (było by "a Yeti, a yacht, a yogurt" itd). Też ma to wpływ na niektóre wyrazy które zaczynają się samogłoskami a,i,u,e,o ale brzmią jak "ju/ja/je/jo" więc jako spółgłoska i wtedy wstawia się 'a'

O tym brzmieniu trochę więcej (robi się trochę komplikowane, bo po angielsku pewne litery mogą być wymawiane w różny sposób, zależąc od wyrazu)

A (brzmiące a, ej, o) używaj 'an' : an animal, an ape, an author

I (brzmiące i, aj) zwykle używaj 'an'. an idiot, an idea

U (brzmiące a) używaj 'an': an umbrella; (brzmiące JU, pamiętaj y) używaj "a": a unicorn

E (brzmiące ii, e, albo aj) używaj 'an' an eagle, an egg, an eyebrow; (brzmiące JU, znowu to y) używaj 'a': a euphoria.

O (brzmiące o, ał) używaj 'an': an olive, an outfit

Też trzeba uważać no ciche spółgłoski. Bo na przykład w Anglii słowo "herb" czyta się z h więc jest "a herb" a w Ameryce czyta się 'eerb' więc jest "an herb" bo DŹWIĘK zaczyna się od samogłoski. Wyrazy po prostu zapamiętujesz jak się wymawia, po jakimś czasie nawet widzisz pewne wzory (ea czyta się ii, eu czyta się ju, ou czyta się ał itd), ale to po prostu kwestia ćwiczeń i czasu.

Nie używamy a/an przed słowami liczby mnogiej! Np, A cat, cats. An animal, animals.

'The' z kolei nie jest zależne od dźwięku. Stawia się to przed wyrazami jeśli są tematem wcześniejszej konwersacji; rzecz była już wcześniej wspominania i kontynuujemy dając więcej informacji o tym temacie . Jeśli wiemy o czym konkretnie mówimy. Np, A woman is eating an apple. The woman is wearing a scarf and glasses. Kobieta je jabłko. (Ta) kobieta nosi szalik o okulary. Najpierw wspominamy kobietę, a później już dajemy o niej więcej informacji.

3 miesiące temu

EdFeK

An daje się przed słowami które zaczynają się na samogłoske, a a daje się przed słowami które mają pierwszą współgłoske

4 miesiące temu

HenrykKram

Sytuacja jak z raju.

11 miesięcy temu

ami568

Z tego co wiem to na początku zdania nie daje się(a)

5 miesięcy temu

MrSowaPL

Ja napisałem duże A i już źle

4 miesiące temu

Karol928629

Lol!

3 miesiące temu

Karol928629

Zrobiłem dobrze

3 miesiące temu

Krzysztof262820

LOLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL

3 tygodnie temu

KatarzynaK814559

Moim zdaniem dlatego ze jesli slowo zaczyna sie na samogloske to dajemy przedrostek an np an apple an elephant itp tak mnie uczono

1 rok temu

Natalia308401

Dzięki

11 miesięcy temu

Pola947434

Ja tesz nie dałam (a) i tesz żle

5 miesięcy temu

Klaudia481504

Też

5 miesięcy temu