1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "You did not add the sugar!"

"You did not add the sugar!"

Fordítás:Nem tetted bele a cukrot!

March 7, 2014

31 hozzászólás


Szollosi2

Az "add" szó jelentése hozzáad, összead, nem pedig beletesz. Szerintem "Nem tettél hozzá cukrot" a helyes. A beletesz szerintem put in vagy put into lenne.


vasvariistvan

Sajnos nem jó mert az angol mondatban "the sugar" (a cukor) szerepel.


miskei

Miért van az, hogy ugyanez a mondat salt-tal úgy hangzik, hogy nem kell elé "the", a sugar-nál pedig kell?


germanboy_

Magyaul is hasonló. Pl nem tetted bele a cukrot, ill nem tettél bele cukrot. Egyszer használsz határozott névelőt, máskor nem használsz névelőt.


Gizus123

Ez jó kérdés, engem is érdekelne, ha tudna rá válaszolni valaki.


tothcila

Pl, valakik süteményt sütnek. Elő van készítve minden hozzávaló, összekeverik és szól a másik, hogy nem tetted bele "a" cukrot, azaz egy meghatározott dologról van szó. Ezért kell a "the".


Gizus123

De ha ugyanez a helyzet a sóval, tehát szintén egy meghatározott mennyiségről van szó, akkor miért nem kell a "the"?


tothcila

Itt nem a meghatározott mennyiségen van a hangsúly, hanem a konkrétan előkészített adagról. Sóval is lehet ilyen eset. Elfelejtette beletenni az odakészített (kimért) cukrot.


ronikukac

A "You did not add" az "Nem adtál" vagy "nem adtatok"... de semmiképp nem "nem adtak" Pedig alternatív megoldásnak írja. Nem kéne...


elmed38

nem tettél hozzá cukrot /igy nem jó?


peter.birk

Nem, mert itt konkrétan A cukorról volt szó. A tiéd valahogy úgy szólna, hogy "You did not add sugar" -nevelő nélkül.


senorana

Most itt hol van a hozzá!Szerintem ez a mondat így hangzik ; Te nem adtad a cukrot.


Kincskereso

Nem tettél bele cukrot = elfogadta :)


fabriczne

Nem értem: ennek a mondatnak You did not add the sugar! hogy lehet helyes fordítása: Nem adott hozzá cukrot! ?? Akkor nem he/she lenne?


Tarnai

A "you" eredetileg magázó, és most is jelenti ezt is: Ön, önök


EditMszros

Nem adtad hozzá a cukrot! Ez volt az én fordításom, elfogadta.


fectroll

Egyszerű: Az angol mondat E/2- ben van, így a fordítás is E/2 - ben van.

Tehát ez azt jelenti, hogy ha a magyar mondat E/3, akkor a fordítás is E/3.....

És már meg is oldódott a gordiuszi csomó!!! :D


C.Gabor

A "nem cukroztad meg"-et elfogadja, ugyanezt a személyes névelővel nem. "Te nem cukroztad meg". Érdekes.


hneevi

"Te nem tetted bele a cukrot" volt az en forditasom de nem fogadta el, a helyes valtozat a "Nem tetted bele a cukrot" lett volna... Csak egy nevelőn mult?


tothcila

Azon múlt. A "te" válaszod nem volt eddig benne az adatbázisban. A magyarok nem ragaszkodnak a névelők kitételéhez.


Szollosi2

A "the sugar" és a "salt" kérdéshez: Szerintem a kávé mellé tett kockacukorról szól a mondat, ezért darabról lehet szó.


Maminti.

A határozott névelőt akkor alkalmazzuk (mint a neve is mutatja), ha egy meghatározott dologról beszélünk. Beletetted a cukrot? (ami ott van az asztalon) Tettél bele cukrot? (megcukroztad?) A Himalája sót raktad a levesbe? Tettél sót a levesbe?


vanhalen2015

miért felkijáltó jel?


GalvanTivadar

Hámer az alkotó felháborodott ezen.


Revand

és ha azt is beleírom, hogy te? Azt sem fogadja el.


espontapon1

Nem adtad,nem raktad,nem tedted, miben különbözik?


Silverbea

Miért T/3. és nem E/3. személy? Köszi.


Harga

T/3. - they, E/3 - he, she, it. Hogy jön ehhez a feladathoz?


ZoltnJakus

Miért nem jó


Harga

Miért nem jó? - Why is it not good? (De ennek mi köze a feladathoz?) :)

Kapcsolódó fórumok

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.