"Irány!"

Fordítás:Direction!

March 7, 2014

11 hozzászólás


deeagle001

Ez a mondat a magyarban jelenthet olyan felszólítást, mely egyenértékű a "Gyerünk!"-el. Így véleményem szerint a "Lets go!" is megfelelő válasz lehet.


d_denise

én is ez alapján gondolkoztam, nem is értem, hogy így mi értelme van :D


Trysii

Ez egy baromság.


matevera

Go away! -miért nem jó?


d_denise

A "Go away!" azt jelenti, hogy "Menj innen!". Én még mindig egyetértek a korábbi kommenttel, miszerint itt az "Irány!" = "Gyerünk!", vagyis "Let's go!" lenne a helyes válasz.


matevera

Az a baj, hogy a magyarban az Irány! -felszólítást több értelemben is használhatjuk. Lehet: Irány, tünés innen! (Go away!) vagy Irány, gyerünk menjünk!(Let's go!)Ez szövegkörnyezet függő. Legkevésbé használatos az Útirány! (Direction!) felszólító módú használata. Hacsak nem, egy vészhelyzetben akarja valaki felhívni a figyelmét a vezetőnek az útirány szemmeltartására, de ez nem jellemző szóhasználat.


csarkesz

Szerintem ez a felkiáltás film-, vagy színművészeti berkekben szokott elhangzani és a rendezésre vagy egy filmnek/darabnak a rendezőjére utal. Pl. lehet, hogy ezt kiáltja a rendező, amikor élesben elindítja egy jelenet felvételét. Ha jól tudom, valami olyasmit szoktak ilyenkor magyarul mondani, hogy "És... tessék!"


quartzhun

Nem, amire te gondolsz az az "Action!" magyarul "Felvétel!"és rendező mondja. Ez jelzi a színészeknek, hogy most már elkezdhetik a játékot, mert már veszik őket.


malackutya

Mindenkinek, a stabnak is.


DnielSebes

Abszolút egyetértek a többiekkel, a kontextus szükséges lenne ehhez a feladathoz. Egymás után kétszer szúrtam el - stresszteszt-t alkalmazva

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.