1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "Żołnierz wciąż boi się ciemn…

"Żołnierz wciąż boi się ciemności."

Tłumaczenie:The soldier is still afraid of the dark.

March 7, 2014

13 komentarzy


ThomasMalynsky

Kawaleria powietrzna - Taktyka - YouTube https://www.youtube.com/watch?v=OFKc1ur2qz4

sorry ale nie moglem sie powstrzymac :)


Sabienne4

Dzięki za rozkoszną przerwkę w nauce :)


Zosia157050

Mam pytanie: dlaczego w wyrażeniu jest uzyte ,,is", a nastepnie ,,afraid"- czyli podst. forma czasownika? Jaki to czas? Mógłby mi ktoś odpowiedzieć?


chris7441

Też sie zatanawiam, ale jakoś nikt się nie śpieszy co by nas oświecić:-p


Rychuryszard

...we wczesniejszym przykładzie nie bylo zadnego przedimka a teraz sie nagle pojawil... Juz nie mam ppjecia czy ma byc dark (poprawne wcześniej), a dark (wczesniej bledne), czy the dark (poprawne teraz) :/


WarsawWill

Jaki przykład? Cziemność jest "darkness" albo jak tu, "the dark" - "afraid of the dark" jest standardowe wyrażenie.

Ale "dark" jest też przymiotnik. "He doesn't like dark days."


Jacek723680

Czy zatem "of darkness" nie powinno też być uznane?


Egzope2

Skoro poprawili to raczej jest (nie chodzi o przymiotnik "ciemny" tylko o rzeczownik "ciemność" co wymaga "the") => Ale ja mam lepsze pytanie: czy nie istnieje czasownik "to fear" a jeśli tak to jakie jest poprawne użycie go?


WarsawWill

"He doesn't fear the dark" jest możliwe, ale standardowe wyrażenie jest "not be afraid of the dark"

"When you walk through a storm
Hold your head up high
And don't be afraid of the dark"

https://youtu.be/a9sFd3Ennhs


malachior

the soldier still is affraid of the dark - czemu nie moze byc ta kolejnosc?


Lech810716

Dlaczego raz chcecie the a za minutę w tym samym odcinku już nie pasuje taki belfer jest do.....

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.